تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 14082
معاون معماری و شهر‎سازی شهرداری قم گفت: دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم در سال ۱۳۹۹ مصوب شده و اجرای این دستورالعمل در امر ساخت‌وساز ضروری است.
دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم اجرایی شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به شیوه‌نامه ساماندهی نماهای شهری و سیما، ‎منظر اظهار داشت: دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم مصوب ۱۹ / ۰۹/ ۱۳۹۹"و "ضوابط و دستورالعمل نما، سیما و منظر شهری قم مصوب سال ۱۳۹۳" دو دستورالعمل الزام‌آور برای تمام فعالان عرصه ساخت‌وساز است.  
وی افزود: از‎ عناوین این دستورالعمل می‌توان به معیارهای طبقه‌بندی، مرجع رسیدگی و ساختار اجرایی، گردش کار و دریافت تأییدیه، مستندات لازم جهت اخذ تأییدیه نمای ساختمان‌ها، ضوابط نما و سیما، ‎منظر شهری قم و نقشه محدوده بافت مرکزی اشاره کرد.  
معاون معماری و شهر‎‎سازی شهرداری قم در خصوص اهداف این شیوه‌نامه تصریح کرد: ارتقای کیفی نمای ابنیه، سیما و منظر شهری، احیای فرهنگ معماری و شهر‎سازی غنی گذشته، ساماندهی و انتظام بخشی نمای‌های شهری، افزایش کیفیت ساخت‌وسازهای شهری و نظارت حداکثر بر اجرای خدمات مهندسین و مدون سازی ضوابط ویژه ساماندهی نمای شهری به‌منظور ایجاد وحدت رویه از اهداف این دستورالعمل است.  
وی در راستای لزوم کنترل و اجرای مضاعف مصوبات سیما و منظر شهری، تأکید کرد: طی نامه‌ای درخواست ثبت و بارگذاری این شیوه‌نامه در سامانه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم به این سازمان اعلام‌شده است و تا تمام مهندسان طراح و ناظر از مفاد این دستورالعمل‌ها با خبر شوند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcew78z.jh8evi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما