تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : 14025
آیین معنوی و پرفیض خطبه‌خوانی و شمعدان‌گردانی خادمان پنجشنبه شب همزمان با شام‌غریبان سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه‌(س) در شبستان نجمه خاتون(س) حرم کریمه اهل بیت در قم برگزار شد.
آیین شمعدان گردانی شام غریبان رحلت حضرت معصومه (س)در قم برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در این آیین آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و سید محمد آقامیری استاندار قم حضور داشتند.
در این آیین جمع کثیری از خادمان و زائران بانوی آب‌وآیینه و عاشقان و دلداگان خاندان عصمت و طهارت‌(ع) نیز با در دست داشتن لاله‌ شمعدان حضور پیدا کرده بودند، و پس از نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی مداح اهل بیت‌(ع) یکی از استادان حوزه علمیه قم طی سخنانی با اشاره به اهمیت زیارت مضجع نورانی دختر موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: هر کسی تصور می‌کند، در مسیر عبودیت و بندگی پرونده‌اش دارای نقص است، زیارت و شفاعت حضرت معصومه جبران کننده است.
حجت‌الاسلام سید حسین مومنی خاطرنشان کرد: زیارت حضرت فاطمه معصومه(س)، از جمله اعمالی است که ثواب و پاداش آن بهشت می‌باشد.
وی بیان داشت: بر اساس روایتی از امام جعفر صادق‌(ع) خداوند حرمی دارد که مکه است و برای پیامبر(ص) هم حرمی است و آن مدینه است، حرم‏ علی(ع) هم کوفه است، و حرم بقیه اهل ‏بیت نیز قم است، هر کس در این شهر زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.
استاد حوزه علمیه قم همچنین داشتن مقام شفاعت را از ویژگی‌های کریمه اهل بیت عنوان کرد و گفت: شفاعت آن حضرت در این دنیا آغاز شده و به آخرت ختم می‌شود.
همزمان با سالروز رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه‌(س) شهر مقدس قم طی دیشب و امروز غرق در سوگ و ماتم بود.
حضرت معصومه دختر موسی بن جعفر(ع) و خواهر گرامی امام رضا(ع) در نخستین روز از ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه متولد شد.
آن حضرت در سال ۲۰۱ هجری قمری در سن بیست‌وهشت سالگی در حالیکه برای دیدار با برادر بزرگوارشان عازم خراسان بودند، به مدت ۱۷ روز در قم اقامت داشتند، و پس از آن دچار بیماری شده و رحلت کردند، و بنا به وصیتشان در همین شهر دفن شدند.
طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)، بِره (نیکوکار)، رشیده (حد یافته)، تقیه (پرهیزگار)، رضیه (خشنود از خدا)، مرضیه (مورد رضایت خدا)، سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)، سیده رضیه مرضیه (بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)، سیده نساء‌العالمین (سرور زنان عالم)، محدثه و عابده از لقب‌های ایشان است، و لقب معصومه نیز از سوی امام رضا به این بانوی بزرگ اسلام داده شده است.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbsgb8.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما