تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : 13825
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم از اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای مناسب‌سازی ویژه معلولین در سطح مناطق هشت‌گانه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید متین فر در گفت‌وگویی با اشاره به سطوح مختلف مناسب‌سازی ها برای معلولین در قم، اظهار داشت: در زمینه برنامه‌ریزی کلان، نسبت به احصای آمار معلولان قم و بارگذاری اطلاعات جامعه هدف مناسب‌سازی بر روی سامانه ایساپ(شهرسازی) شهرداری قم اقدام شده است که یک کار زیربنایی در زمینه مناسب‌سازی بوده و مبنای برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی شهرداری خواهد بود.
به گفته وی، به منظور تسهیل در رفت‌وآمد روشندلان و معلولان جسمی حرکتی، کودکان، زنان‌باردار و افراد کهنسال، یکی از مهمترین اقدام‌ها که در شهرداری قم انجام‌شده است، تهیه و پیگیری فرایند اختصاص اعتبار به مناسب‌سازی در سازمان‌ها و مناطق هشتگانه شهرداری است.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: ۸۰ درصد از معابر شهری برای عبور و مرور معلولان بهسازی شده است و این بهسازی بیشتر شامل تسطیح معابر و کف‌سازی خیابان‌ها بوده که در خیابان‌های اصلی شهر انجام‌شده است.
وی با بیان اینکه در مرحله اول در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۰۰ میلیون تومان، در هر منطقه از مناطق هشتگانه شهر قم اقدام گردید، افزود: سال ۱۴۰۱، در مناطق هشت‌گانه و سازمان‌های تابعه نسبت به اختصاص بیش از ۲۱ میلیارد تومان جهت مناسب‌سازی اقدام شد و در سال ۱۴۰۲ نیز ، در مناطق هشت‌گانه و سازمان‌های تابعه نسبت به اختصاص بیش از ۳۵ میلیارد تومان جهت مناسب‌سازی اقدام شده و این به معنای روند افزایشی بودجه برای این موضوع است.
متین فر با اشاره به اینکه این بهسازی شامل گذرگاه‌های پل، خط‌ کشی معابر، تسطیح پیاده‌راه ها، خط‌کشی مخصوص نابینایان و علامت‌گذاری مخصوص افراد معلول در اماکن عمومی، بوستان‌ها، معابر اصلی شهری و ورودی اماکن درمانی است، گفت: گستردگی کار در این حوزه بسیار زیاد است و شهرداری حساسیت خود را در صدور پایان‌کار و پروانه‌های ساختمانی و تجاری با رعایت بهسازی فضا برای جامعه هدف افزایش داده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciwvaz.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما