تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 13811
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: محور تاریخی فرهنگی از حرم مطهر تا چهل اختران و امامزاده موسی مبرقع(ع) به طول 6 کیلومتر و 17 ریز پروژه برای توسعه حضور زائران در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در حاشیه آغاز افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی پروژه بزرگ شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به افتتاح راه دسترسی میدان کهنه تا مسجد جامع اظهار داشت: مسجد جامع بعد از حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران یکی از مهم‌ترین فضاهای مذهبی شهر است که در این راستا بازآفرینی پیرامون آن در دست اقدام بوده و شاهد بهره‌برداری از راه دسترسی میدان قدیمی شهر به مسجد جامع هستیم.
وی با بیان اینکه همچنین محور تاریخی عشقعلی نیز تکمیل‌شده است، ابراز کرد: این محور با توجه به وجود مراکز اقامتی، مورد استقبال زائران غیرایرانی قرار دارد.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی در اطراف حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به اینکه در گذشته حرم مطهر محور توسعه شهر بوده، لذا بافت فرسوده عمده پیرامون حرم مطهر را تشکیل داده است و متأسفانه زائرین مجبور به حرکت در بین این بافت برای استفاده از ظرفیت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شهر قم هستند.
وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری به دنبال راهبرد بسترسازی و بازآفرینی درون‌زا در درون این بافت است، تصریح کرد: در این راستا محور تاریخی فرهنگی از حرم مطهر تا چهل اختران و امامزاده موسی مبرقع(ع) به طول 6 کیلومتر و 17 ریز پروژه برای توسعه حضور زائران در دستور کار قرار گرفت.
خاکی با اشاره به اینکه هدف از این اقدام معرفی نقاط تاریخی و فرهنگی شهر مانند امامزادگان، بیوت مراجع، بیت النور، مراکز فرهنگی تجاری، محلات قدیمی و ...است، گفت: پروژه‌های مختلفی همچنان مانند سرای ملاحسین، میدان کهنه، دروازه ری و ...در این محور در دستور کار است

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdfj0f.yt0sf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما