تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : 13740
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر برگزاری باشکوه روز قم و معرفی پتانسیل‌های اقتصادی و فرهنگی شهر قم گفت: باید در برگزاری روز قم از ظرفیت‌هایی مانند مساجد و امامزادگان و 100 کتابخانه تخصصی و خصوصی استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری روح اله امرالهی در یکصد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، فرارسیدن روز قم را به تمام کسانی که داخل و خارج از شهر قم زیست می‌کنند تبریک گفت و اظهار داشت: پیروزی جبهه مقاومت در مقابل صهیونیسم پیروزی بزرگی برای جهان اسلام بوده و این پیروزی را تبریک می‌گوییم.
وی در ادامه با یادآوری تعبیر مقام معظم رهبری در نامیدن شهر قم به نام شهر قیام و اقامه قیام افزود: برای بزرگداشت روز قم شهرداری کارهای زیادی انجام داده که برای اجرای هر یک از برنامه‌ها تیمی قدرتمند کار و پشتیبانی کرده است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: بعضی از برنامه‌ها را می‌توان با هم تلفیق کرد اما به‌صورت پررنگ‌تر و در فضاهای متنوع‌تری ارائه داد تا همه مردم بدانند مراسم آیینی و شاد روز قم برگزار می‌شود.
وی شهر قم را شهر کتابخانه‌ها عنوان کرد و گفت: باید در برگزاری روز قم از ظرفیت‌هایی مانند مساجد و امامزادگان استفاده کنیم تا شهر قم که بیش از 100 کتابخانه عمومی و خصوصی ازجمله کتابخانه ملی آستانه مقدس حرم و آیت‌الله مرعشی در آن وجود دارد، به‌خوبی معرفی شود.
امرالهی تأکید کرد: همچنین روز قم فرصتی است که می‌توانیم ظرفیت‌های اقتصادی شهر را به‌خوبی معرفی کنیم و باید برای این معرفی از اصناف، کارخانه‌داران و اهالی صنایع‌دستی کمک گرفته و با برپایی بازارچه‌هایی این محصولات و سوغات قم  را به مسافران و سرمایه‌گذاران عرضه کنیم.
وی در پایان خواستار برگزاری برنامه‌های مشترک با شهرهای خواهرخوانده با قم شد و گفت: می‌توانیم با شهرهایی که با شهر قم خواهرخوانده هستند، برنامه‌های مشترک برگزار کنیم و قم را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdce7f8z.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما