تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 13143
رییس‌جمهور به منظور شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد در مسجد مقدس جمکران، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دیدار و گفت‌وگو با مراجع عظام تقلید صبح امروز؛ دوشنبه به قم سفر کرد.
سفر رییسی به قم برای شرکت در اجلاس روز مساجد و دیدار با علما
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سیدابراهیم رییسی که به منظور شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد صبح امروز؛ دوشنبه به قم سفر کرده است، در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان این‌که « دولت در ابتدای کار با ۱۲ مشکل کلان مواجه بود» در عین حال خاطرنشان کرد: سفره مردم دغدغه همیشگی دولت است.
وی گفت: در گرانی و تورم شاهد روند کاهشی هستیم.

آیت الله نوری همدانی نیز در این دیدار اظهار کرد: پشتکار و تلاش پر حجم جنابعالی که دارای سوابق  روشن و درخشانی در مسئولیت‌های مختلف هستید ستودنی است.
وی گفت: لازم است برای کاستن از مشکلات اقتصادی و توجه به اقشار ضعیف تلاش بیشتری شود.(متن کامل اظهارات مطرح شده در این نشست را اینجا بخوانید)

رئیس جمهور هم چنین در دیدار  آیت‌الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید قم، دلسوزی برای مردم، دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های دینی و انذار دادن مسئولان نسبت به مسائل اعتقادی و معیشت مردم را از جمله ویژگی‌های برجسته آیت‌الله العظمی سبحانی برشمرد و گفت: تلاش دولت در دو سال گذشته همواره اهتمام داشتن به دغدغه‌های علما و مراجع گرانقدر تقلید بوده است.
آیت‌الله سبحانی نیز ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دولت و تشکر از اهتمام ویژه رئیس جمهور نسبت به مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب، بر ضرورت صیانت از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه ادارات و مراکز و موسسات دولتی تاکید کرد. (متن کامل اظهارات مطرح شده در این نشست را اینجا بخوانید)
رئیس‌جمهور هم چنین در مراسم آئین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از دو تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب با موضوع شهید مصطفی صدر زاده در جمکران رونمایی کرد.
«اسم تو مصطفی است» و «سرباز روز نهم» دو کتاب مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب است.
سیدابراهیم رئیسی در «آیین تکریم فعالان مساجد و پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» در مسجد جمکران نیز طی سخنانی اظهار کرد: اعتقاد به مهدویت اعتقاد به معاد و امامت است. ولی‌عصر می‌آید تا عدالت را برقرار کند و آن را به کام بشریت می‌چشاند. آثار عملی باور به امام عصر موجب عمل به دستورات دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر می‌شود. این اعتقاد در سلوک و رفتار خودش را نشان می‌دهد.
وی افزود: معتقد به مهدویت به از میان بردن تبعیض‌ها و ظلم‌ها کمک می‌کند. ما معتقد به موعودی هستیم که بین ما حضور و وجود دارد. بسیاری در جهان تلاش دارند که آنچه از گسترش خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها وجود دارد انجام نگیرد اما معتقدان ولی‌عصر با ظلم، فساد و فقر و با خودمحوری‌ها، خودپسندی‌ها مبارزه می‌کنند.
رئیسی یادآور شد: این نظام سلطه است که می‌خواهد ظلم را گسترش دهد تا جوامع اهل تحلیل و اقدام نباشد و سیطره او را بپذیرد و ظلم‌پذیر باشد. (متن کامل سخنان رییس‌جمهور را اینجا بخوانید)
ادامه دارد ...

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbf8b8.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما