تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب : 12975
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر از طراحی و اجرای بازآفرینی شهری محله چهل اختران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت توجه به بهسازی بافت فرسوده و توجه به توسعه شهری در مناطق به‌ویژه هسته مرکزی اظهار داشت: محله چهل اختران یکی از مناطقی است که سال‌ها درگیر اختلافات دستگاه‌ها بوده و به‌صورت نامناسبی رهاشده است.
وی از طراحی و اجرای بازآفرینی محله چهل اختران خبر داد و افزود: یکی از طرح‌های در دست اقدام سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر، طراحی و اجرای بازآفرینی محله چهل اختران است که در بودجه سال 1402 به‌صورت ویژه به آن نگاه شده است.
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر ابعاد طرح را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: محدوده محله چهل اختران در حدود 4.3 هکتار است که با رویکرد تفضیلی در مرحله طراحی و اجرا است.
وی تأکید کرد: در حدود 1.8 هکتار آن با رویکرد ساماندهی و طراحی شهری دیده‌شده و صحن و فضای پیرامون آن به‌عنوان فضای باز شهری و با رویکرد اجرایی طراحی‌شده است.
خاکی از اتصال محله چهل اختران به نوبهار خبر داد و مطرح کرد: در این طرح مسیر ادامه پیداکرده و به محور نوبهار متصل می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این طرح را در کمترین زمان اجرایی کنیم و مشکلات محله چهل اختران را به‌زودی رفع کنیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdkn0f.yt0x56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما