تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 12872
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم:

سامانه "قم یار" گامی ارزشمند در ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: سامانه "قم یار" بسیاری از خدماتی را که تا پیش از این مجبور بودیم بصورت حضوری و با هزینه و انرژی بسیار آنها را انجام دهیم را به ساده ترین شکل ممکن و بصورت غیرحضوری امکان پذیر کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی مؤمن حجازی در گفتگویی در خصوص سامانه قم یار اظهار داشت: وقتی سخن از شهر و شهرداری به میان می‌آید، بسیاری از شهروندان تصور می‌کنند تنها مسئولیت این ارگان، تمیز کردن چهره شهر و پاکیزگی چهره شهر است، در حالی که شهرداری‌ها دارای مسئولیت‌های مهمی همانند عمران شهری و حمل و نقل و ترافیک و ایجاد فضای فرهنگی و صدها ماموریت دیگر هستند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: در مسیر ارتقای آگاهی شهروندان در جهت وظایف شهرداری، میز قم یار سامانه کاربردی برای شهروندان در قم و یا به زیارت در این شهر حضور دارد.
وی با اشاره به این خدمات بیان کرد: در این راستا خدماتی از قبیل اطلاع از خدمات قابل ارائه شهرداری قم به ویژه خدمات غیرحضوری و الکترونیک و حوزه شهرسازی و ثبت ملک و دریافت پروانه و پایان کار و استعلامات شهرسازی و حوزه حمل و نقل و طرح ترافیک و کیف پول راننده و پرداخت عوارض خودرو ارائه می‌شود.
حجازی عنوان کرد: همچنین از طریق این سامانه خدماتی چون برپایی ایستگاه صلواتی و دیده بان شهر و پرداخت الکترونیک شهروندی و شارژ حساب شهروندی و سوابق آن و پرداخت کرایه تاکسی از طریق QRکد و پرداخت قبوض و غیره و ثبت درخواست های شهروندان و پیگیری سوابق و مشاهده مراحل پیشرفت درخواست های ثبت شده در کارتابل های اختصاصی هر شهروند و بانک اطلاعات جامع شهر قم به ویژه در مباحث زیارت و گردشگری به مردم ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی اطلاع از برنامه‌ها و رویدادهای مهم شهر و شرکت در مسابقات شهروندی با جوایز نفیس از ویژگی هایی این سامانه قم یار است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه قم یار یک یار و یاور خوب برای شهروندان قم تصریح کرد:اپلیکیشن قم‌یار از طریق بازار و مارکت روی گوشی های هوشمند نصب می‌شود و یا از طریق وبسایت قم یار به نشانی Qomyar.qom.ir می‌توان به خدمات ان دسترسی پیدا کرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcj8oev.uqe8azsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما