تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 12609
معاون شهردار قم ضمن اعلام آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های عید سعید غدیر، از فضاسازی و آذین‌بندی ویژه شهر توسط شهرداری به این مناسبت خبر داد.
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های عید غدیر خم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم آماده‌سازی شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی را ازجمله مأموریت‌های شهرداری دانست و با اشاره به اقدامات انجام‌شده از آغاز دهه ولایت گفت: با توجه به اهمیت موضوع ولایت و گرامیداشت عید غدیر خم و بر اساس سیاست‌های شهرداری قم در راستای افزایش شورونشاط اجتماعی، با هماهنگی و هم‌افزایی صورت گرفته در بین تمام مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه برنامه‌های متنوعی با رویکرد فرهنگی و اجرایی در دستور کار تمامی بخش‌های ستادی و عملیاتی شهرداری قرارگرفته است.
وی با اعلام همکاری همه‌جانبه شهرداری با مجموعه‌های مردمی و نهادهای اجرایی استان و اجرای پویش ایمان به غدیر-امید به ظهور به‌عنوان محور برنامه‌های دهه ولایت در استان قم، ادامه داد: شادپیمایی روز عید غدیر در بلوار معنوی پیامبر اعظم (ص) پررنگ‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد و در این خصوص وظیفه آماده‌سازی، آذین‌بندی، خدمت‌رسانی و ارائه تسهیلات رفاهی موردنیاز شهروندان توسط شهرداری قم انجام خواهد گرفت.
تقسیم طول مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) در بین مناطق هشتگانه شهرداری، ۱۵ دستگاه تانکر آب آشامیدنی در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) مستقر خواهد شد و همچنین راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی و مواکب در طی مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) از دیگر اقدامات شهرداری قم خواهد بود.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ارائه خدمات و پشتیبانی از برگزاري مراسم، جشن‌ها و برنامه‌های مختلف عید غدیر خم در سطح مناطق هشتگانه را از دیگر برنامه‌های شهرداری قم دانست و تصریح کرد: کنترل نظافت و مناسب‎سازی محیط شهری، فضاسازی با نصب پرچم‎های الوان، ریسه‌های رنگی و نوری و اکران تبلیغات شهری، نظافت و شستشو و لایروبی انهار و آماده‎سازی محیط‎های پیرامون مساجد، اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و بلوار معنوی پیامبر اعظم از اقدامات شاخصی است که به آن پرداخته می‌شود.
اصفهانیان مقدم ضمن تشریح برخی اقدامات شهرداری در آماده‌سازی و فضاسازی شهر از عید قربان تا عید مباهله در سطح مناطق هشتگانه گفت: نصب المان‌های مناسبتی در سطح مناطق و بلوار پیامبر اعظم، تبلیغات محیطی در بیلبوردهای سطح شهر، آذین‌بندی تونل غدیر و نورپردازی معابر و میادین، اهتزاز پرچم‌های بلند، نصب ریسه‌های رنگی و پرچم‌ها به انجام رسیده است.
اصفهانیان مقدم فضاسازی ویژه شوارع شهری که مزین به نام امیرالمؤمنین هستند را از اقدامات دیگر شهرداری دانست و ادامه داد: تعداد 30 عدد المان نوری ال‌‌ای‌دی ذکر مقدس یا علی (ع) در بزرگراه امام علی (ع) نصب‌شده و در بلوار الغدیر و تونل غدیر نیز آذین‌بندی و نورپردازی به‌طور ویژه انجام‌شده است.
وی با اعلام آمادگی اکیپ‏های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌منظور کنترل ناهنجاری‎های اجتماعی از قبیل سد معبر، متکدیان و... پیرامون مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل‌بیت (س) گفت: در راستای تأمین ایمنی مراسم و جشن‌ها اکیپ‎های سازمان آتش‏نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی شهر پیرامون حرم مطهر، کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد مقدس جمکران در قالب اکیپ‎های پیاده و خودروئی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‎نشانی و موتورسیکلت‌های EFT و ایستگاه‏های چهارده‎گانه آتش‎نشانی آماده خدمات‎رسانی مطلوب در مواقع ضروری هستند.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم همچنین از همکاری و تعامل شهروندان با مجموعه‌های اجرایی شهرداری قم و همراهی در آذین‌بندی و برپایی جشن عید سعید غدیر خم تقدیر کرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchw-nz.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما