تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : 12210
مسوولان استان قم باتوجه به درپیش بودن روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد، سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، تدابیر ویژه ای در خصوص حمل و نقل عمومی و دسترسی آسان مردم به این خدمات اندیشیده اند.
تدابیر حمل و نقل عمومی قم برای روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم، مدیرکل راه آهن قم روز شنبه در گفت و گویی افزود: با عنایت به پیش بینی حجم گسترده مسافران در مناسبت های پیش رو و در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم و زائرین کریمه اهل بیت(س) قطارهای فوق العاده قم- تهران و بالعکس پیش بینی شده است.
غلامحسین دباغ گفت: به این ترتیب یک رام قطار ریل باس ۱۴ خرداد ماه مصادف با روز رحلت حضرت امام در ساعت ۸:۱۰ از تهران به سمت قم حرکت می کند و در ساعت ۱۲:۳۰ از ایستگاه قم به تهران باز می گردد.
وی ادامه داد:همچنین یک رام قطار در ساعت ۱۸:۱۰ از تهران به مقصد قم عزیمت خواهد کرد و در ساعت ۲۱:۱۰ به تهران باز می گردد.
مدیر کل راه آهن قم یادآور شد: در روز پانزدهم خرداد نیز دو رام قطار در ساعات های ذکر شده از تهران به قم و بالعکس آماده ارائه خدمات به زائرین و مجاورین شهر مقدس قم است.
دباغ با اشاره به اینکه قطارهای یاد شده علاوه بر ۱۰ رام قطارهای فعلی است که در مسیر قم_تهران و بالعکس به صورت روزانه تردد دارند، تصریح کرد :ضمن اینکه قطارهای یاد شده ریل باس بوده و با ظرفیت ۳۳۶ صندلی و تهویه مناسب و امکانات رفاهی در جهت سرویس دهی به هموطنان و زائرین گرامی مهیا شده است.
تامین یکصد دستگاه اتوبوس جهت جابجایی زائران مرقد مطهر امام خمینی
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم نیز ضمن اعلام تهیه یکصد دستگاه اتوبوس جهت جابجایی زائران از مقصد قم به مرقد مطهرامام خمینی (ره)، عنوان کرد: ۱۴۰ نفر عوامل اجرایی و ۸۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری طی ایام سالگرد ارتحال حضرت امام، آماده تامین ایمنی راههای استان قم می باشند.
حسین زنجیرانی افزود: همچون سنوات گذشته و به منظور هرچه با شکوه تر برگزار کردن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، نسبت به تامین وسیله ایاب و ذهاب زائران از مقصد قم به مرقد مطهر اقدام به عمل آمد.
وی ادامه داد: با توجه به پی گیری های مجدانه، طی هماهنگی به عمل آمده با مسوولان، نسبت به تهیه یکصد دستگاه اتوبوس جهت جابجایی زائران، از مقصد قم، طی روز ۱۴ خردادماه، اقدام شد.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم تجهیز هفت راهدارخانه استان را از دیگر اقدامات تمهیدی اداره کل متبوع جهت ارائه خدمات رفاهی به زائران ایام سالگرد ارتحال امام خمینی برشمرد و اظهار داشت: در تمام اوقات شبانه روز، راهدارخانه های استان آماده ارائه خدمات رفاهی شامل نمازخانه، آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی و غیره به زائران و دیگر کاربران می باشند.
وی به بازدیدهاو نظارت‌های مستمر از مساجد و دیگر اماکن خدماتی محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان و ناظران اداره کل متبوع در کنار دیگر کارشناسان دستگاههای ذی ربط، بر نحوه ارائه خدمات موضوعه به زائران نظارت و در صورت مشاهده هر نوع اهمال و نقصی، نسبت به اعمال قانون اقدام می نمایند.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfx0dy.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما