تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 12208
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش نيروهاي شهرداري قم براي خدمت‌رسانی ويژه به زائران در روزهاي 14 و 15 خرداد خبر داد.
آماده‌باش شهرداری قم برای خدمت‌رسانی به زائران در نيمه خرداد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محسن میر هادی در تشریح برنامه‌های شهرداری ویژه ایام 14 و 15 خرداد اظهار داشت: با توجه به حضور خیل عظیم زائرین در شهر مقدس قم که در قالب کاروان‌های اعزامی براي شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عزیمت می‌كنند، هرسال به‌منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران شاهد توقف و حضور ايشان در شهر مقدس قم هستیم.
وي ادامه داد: شهرداری قم به‌منظور تأمین رفاه حال زائرین گرامی با بسیج امکانات و نیروها در راستای خدمات‌رسانی مطلوب در این ایام، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ویژه‌ای را به اجرا می‌گذارند.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: آماده‌باش 2000 نفر نیروی خدمات شهری، فضای سبز، آتش‌نشانی، تخلفات شهری و همچنین انواع ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری موردنیاز اعم از خودروی حمل پسماند، تانکر آب، خودروهای جاروب و جدول شوی به‌صورت تمام‌وقت در ایام تعطیلات از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
وی افزود: فضاسازی، سیاه پوشی و نصب بنر در میدان روح‌الله و بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) همچنین جمع‌آوری پارچه‌های رنگی و خاموش نمودن ریسه‌های سطح شهر، کنترل و تهیه تابلوها و نصب بنرهای راهنما به منظور اطلاع رسانی رسانی به زائرین از ورودی‌های شهر پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، تسطیح و آماده‌سازی پارکینگ‌های سطح شهر و پارک‌سوار شمالی، پارک‌سوار امیرکبیر، پارک‌سوارهای پیرامون مسجد مقدس جمکران و تأمین روشنایی و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی انجام شده است.
میر هادی در ادامه بیان کرد:  آماده‌سازی و تجهیز نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در پارک‌سوارها، بوستان‌ها و هسته مرکزی، استقرار کیوسک‌های اطلاع‌رسانی، فرهنگی، و تأمین اقلام ضروری اعم از آب‌معدنی و یخ بهداشتی، توزیع بروشور، نقشه و محصولات فرهنگی، جانمایی و صدور مجوز براي استقرار ایستگاه‌های صلواتی هیئات و ادارات استان در مکان‌های مناسب و توزیع کیسه‌های زباله در بین خودروها از دیگر موارد مهم اجرایی در این ایام خواهد بود.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره  به برگزاری راهپیمایی یوم ا... 15 خرداد بیان کرد: برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی، شستشو، نظافت و آذین‌بندی مسیر راهپیمایی از میدان روح‌الله، خیابان معلم، چهارراه شهدا، خیابان ارم و پیرامون شبستان حضرت امام خمینی(ره) انجام گرفته است.
وی همچنین از همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص تأمین و اعزام ماشین‌آلات بالابر به منظور تصویربرداری و تأمین خودرو برای سیستم صوت خبر داد.
میر هادی همچنین در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر از فعالیت و آماده‌باش و استقرار اکیپ‎های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی و موتورسیکلت‌هایEFT و ایستگاه‎های چهارده‌گانه آتش‌نشانی در هسته مرکزی شهر و ورودی شهر خبر داد.  
وی با اشاره به برنامه‌ریزی و ساماندهی نیروهای اداره کل تخلفات شهری اظهار داشت: در راستای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل سد معبری و تکدی گری  به‌صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش هستند تا با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی احتمالی برخورد لازم صورت پذیرد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری همچنین از آماده‎سازی تمام بوستان‏های سطح شهر خصوصاً بوستان‎های فدک، انتظار، مهدی (عج) و امام رضا (ع) به منظور استراحتگاه و اسکان موقت آنان در این ایام خبر داد.
وی در پایان تصریح کرد: سامانه 137 در روزهای 14 و 15 خرداد، به ‌صورت 24 ساعته آماده دریافت پیام‌های شهروندان و همچنین انجام امور اطلاع‌رسانی و راهنمایی زائران و مسافران شهر مقدس قم خواهد بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc4iqs.2bqix8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما