تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : 12102
بیست و ششمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری بیست و ششمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با حضور احسان متولیان دبیرکل مجمع، عضو شورا و ریاست کمیسیون شهر هوشمند شیراز، یاسر اسدپور رئیس کمیسیون، معاون و مدیران فناوری اطلاعات بانک شهر، رؤسای سازمان‌های فناوری اطلاعات شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور و علی مؤمن حجازی رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم برگزار شد.
در این نشست روسای کمیته‌های تخصصی کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلان‌شهرها، به ارائه گزارش عملکرد کمیته مربوطه در سال 1401 پرداخته و با بررسی چالش‌های موجود، برنامه‌های خود برای سال 1402 را بیان کردند.
ضرورت و اهمیت اطلاع‌رسانی یکی دیگر از موضوعات مهمی بود که در این نشست موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و در این جلسه بر رسانه‌ای شدن فعالیت‌ها و اقدامات کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلان‌شهرها از طریق وب‌سایت رسمی مجمع و دیگر شیوه‌های اطلاع‌رسانی  تأکید شد تا  فعالیت کمیسیون و اقدامات و دستاوردهای سازمان‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کلان‌شهرها به نحو شایسته و به‌طور گسترده انعکاس یابد.
بررسی و همفکری در خصوص چالش‌ها و نیازمندی‌های شهرداری‌ها در زمینه سامانه‌های یکپارچه و جامع شهرداری‌ها، بررسی و همفکری در خصوص چالش‌ها و نیازمندی‌های کمیسیون و مجمع در زمینه راه‌اندازی پایگاه دانش شهرداری‌ها، بیان چالش‌های موجود سیستم شهرسازی شهرداری‌ها و بیان راهکارها و همچنین بیان لزوم تشکیل تیم واکنش سریع و نحوه همکاری شهرداری‌ها در زمینه استقرار اصول استانداردهای امنیت اطلاعات و پدافند غیرعامل ازجمله دیگر موضوعات مطرح‌شده در بیست و ششمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور بود.
همچنین در این نشست موضوعاتی از قبیل معرفی ظرفیت‌های بانک شهر و بیان نحوه همکاری با شهرداری‌ها، تشکیل کارگروه مشترک بانک شهر با کمیسیون و همچنین حمایت بانک شهر از هریدهای ارزی و زیرساختی فاوای کلان‌شهرها، گفتگو در خصوص ظرفیت‌های بانک شهر و بیان زمینه‌های همکاری و نیازمندی‌های فناورانه شهرداری‌ها و ارائه گزارش از وضعیت پروژه فیبر نوری کلان‌شهرها موردبحث و بررسی قرار گرفت.
در انتهای مراسم مهدی فلاح رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد به‌عنوان رئیس کمیته ارتباطات و فرهنگ‌سازی خدمات دیجیتال و محمدعلی علویان مهر رئیس سازمان فاوای شهرداری شیراز به‌عنوان رئیس کمیته یکپارچه‌سازی کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور احکام انتصاب خود را دریافت نمودند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf0ydy.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما