تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 12044
مدیر مرکز تخصصی خدمات روان‌شناسی و مشاوره مِهرکام خبر داد؛

آغاز به کار مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره مِهرکام در زمینه‌های مختلف

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی مِهر کام گفت: این مرکز با بهره‌گیری از بهترین و مجرب‌ترین متخصصان علم روان‌شناسی و مشاوره و اساتید دانشگاهی در استان قم آماده ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های گوناگون به شهروندان گرامی قم است.
آغاز به کار مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره مِهرکام در زمینه‌های مختلف
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری هم‌زمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه س و روز دختر این مرکز در حوزه‌های تخصصی مختلف از جمله؛ استعدادیابی، مشاوره تحصیلی، تربیتی، خودشناسی، خانواده‌درمانی، انتخاب همسر، زوج‌درمانی، اختلالات روانی؛  اعتیاد، افسردگی، اضطراب، استرس، وسواس، ترس‌های مرضی، و مشکلات شخصیتی مشغول به فعالیت است.  

دکتر علی مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه روان‌شناس به‌عنوان یک راهنما، افراد را به خودآگاهی و خودشناسی می‌رساند و این مسئله یعنی بهره‌وری از داشته‌ها و دانسته‌های اقشار، باید به‌عنوان یک ضرورت برای تک‌تک افراد جامعه حائز اهمیت باشد، وی اظهار داشت، انسان دارای دو بعد روانی و جسمی است و ممکن است در هر بعد مشکلاتی برای او پیش بیاید، همان‌طور که جسم انسان‌ها درگیر بیماری می‌شود، از نظر  روانی هم گاهی ممکن است اختلالات و صدماتی بر روان ما عارض شود.
وی ادامه داد: ما در مشکلات جسمی انواع بیماری‌ها را داریم، مثل انواع سرطان، مشکلات کلیوی، مشکلات قلبی عروقی و... در مباحث  روانی نیز مشکلات و اختلالات متفاوتی هستند، به‌عنوان‌مثال؛ پرخاشگری، افسردگی، عدم کنترل اضطراب، نداشتن مهارت‌های ارتباطی مؤثر و مناسب برای سازگاری اجتماعی، مشکلات در حوزه یادگیری و بی‌اعتمادی بیمارگون در روابط زوجین، وسواس فکری و عملی از جمله مشکلات شایع روان‌شناختی هستند.
مدیر مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی ِمهرکام با اشاره به اینکه همان‌طور که در مشکلات و مباحث جسمی به پزشک مراجعه می‌شود و انتظار داریم با تخصصی که کسب کرده مشکلات را رفع و تعدیل نماید، در مباحث روان‌شناختی هم به یک متخصص در زمینه‌های مذکور نیاز داریم؛ تصریح کرد: ما در حوزه جسمی به‌محض اینکه دچار مشکل می‌شویم بلافاصله با هزینه‌ها و پیگیری‌های منظم و بسیار دقیق و لازم خودمان را تحت درمان قرار می‌دهیم؛ اما در مباحث روان‌شناسی معمولاً این‌گونه رفتار نمی‌کنیم!
وی با بیان اینکه مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی ِمهرکام در سه حوزه پیشگیری، درمان و ارتقا سلامت روان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حوزه پیشگیری می‌توانیم به موضوعاتی از قبیل مشاوره‌های قبل از ازدواج یا آگاهی‌بخشی نسبت به اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه و یا آگاهی از دوران حساس رشد و تربیت کودک اشاره کرد.
مصطفوی ادامه داد: همچنین در حوزه روان‌درمانی می‌توان به اختلالاتی  از قبیل؛ افسردگی، استرس، اضطراب، وسواس، مشکلات جنسی و شخصیتی اشاره کرد که با کمک روان‌شناسان  قابل‌درمان و تعدیل خواهند بود. در حوزه ارتقا سلامت روان متخصصان به فرد کمک خواهند کرد تا به خودآگاهی، افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس، شناخت لازم از توانمندی‌ها و نقاط ضعف خود دست یابند تا بتوانند زندگی بهتری را برای خود و دیگران ایجاد و به ارمغان آورند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز با دریافت مجوز از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور فعالیت خود را آغاز کرده است گفتند؛
  این مرکز برای توسعه خدمات‌رسانی به بخش خصوصی و دولتی در سطح استان قم،  با بهره‌گیری از تیم تخصصی قوی و متعهد در راستای همکاری با بخش‌های مذکور جهت برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های تخصصی، مشاوره فردی و گروهی برای کارکنان شرکت‌ها و ادارات و کارگران کارخانه‌های تولیدی آماده همکاری علمی و تخصصی است.
وی در پایان افزود:  فعالیت مرکز مشاوره مِهرکام در دو شیفت صبح و عصر با مسئولیت فنی استاد احمد ترابی یکی از مجرب‌ترین و علمی‌ترین روان‌شناسان متخصص در زمینة روان‌شناسی بالینی آغاز به کار می‌نماید. 
   این مرکز قابلیت ارائه خدمات به‌صورت حضوری و تلفنی را خواهد داشت و علاقه‌مندان جهت دریافت نوبت مشاوره می‌توانند از طریق شماره تماس‌های 32611886-025 و 099346629789 و 09010189089 تماس و یا به آدرس بلوار جمهوری اسلامی تقاطع عطاران ساختمان میلاد طبقه دوم واحد ۴ مراجعه نمایند.
همچنین مردم عزیز می‌توانند از طریق آدرس‌های زیر با مرکز مشاوره مهرکام در ارتباط باشند؛
پیام‌رسان ایتا
https://eitaa.com/mehrcamqom
آدرس سایت مرکز مشاوره مهرکام
www.mehrcam.ir


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaywn6.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما