تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : 12026
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری در ساخت مسکن ملی گفت: امروز استان قم در ساخت مسکن ملی در کشور پیشتاز بوده و رتبه سوم را کسب کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد صادقی در هشتاد و هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به تسریع امور در اداره‌کل راه و شهرسازی اظهار داشت: کمیسیون ماده پنج استان قم که با امور مردم سروکار دارد، امروز به‌روزرسانی شده و پرونده‌های انباشته در آن به اتمام رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به کارگروه زیربنایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت جدید تمام فرآیندها در کارگروه زیربنایی نیز تسهیل شده و در استان قم پرونده‌هایی به قدمت ۸ و ۹ سال رسیدگی شد.
وی در ادامه به اولویت نظام در ساخت مسکن پرداخت و بیان کرد: امروز استان در ساخت مسکن در رتبه سوم کشور بوده و پیشتاز ساخت مسکن است و این مهم با همکاری مدیریت شهری رقم خورده است.
صادقی در ادامه با تقدیر از شهردار قم تصریح کرد: دغدغه شخصی شهردار قم در مسکن ملی باعث شده امروز در ساخت مسکن ملی پیشتاز باشد و اقدامات خوبی در این حوزه در شهر قم رقم بخورد که امیدواریم سطح همکاری‌ها برای ساخت مسکن بیشتر شود.
وی از شهرداری و مدیریت شهری درخواست کرد تخفیف عوارض مسکن ملی را ۵۰ درصد در نظر بگیرند و یادآور شد: امروز متناقضیان مسکن ملی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و با افزایش تخفیف عوارض می‌توانیم هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از مشخص شدن پیمانکار پروژه جاده قدیم قم تهران خبر داد و افزود: در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته‌شده است و امیدواریم در سفر دوم ریاست جمهوری به شهر قم با پیگیری بیشتر بتوانیم اعتبار بیشتری برای این پروژه دریافت کنیم.
صادقی ادامه داد: یکی از دیگر از پروژه‌های مهم در استان تکمیل کمربندی شهید سلیمانی و اتصال آن به کمربندی امام علی(ع) است زیرا اکثر تصادفاتی که در کمربندی امام علی(ع) اتفاق میافتد به دلیل خروجی مناطق ۲، ۳ و۶ بوده که با تکمیل کمربندی شهید سلیمانی ساماندهی می‌شود.
وی به تکمیل جاده قم ورجان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: چهار کیلومتر این مسیر آسفالت شده است و امیدواریم در سفر دوم ریاست جمهوری بتوانیم اعتبار لازم را برای تکمیل آن کسب کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: جاده جعفریه قم نیز تکمیل شده و از مسیر قم به جعفریه نیز تا دو هفته آینده آغاز می‌شود تا این مسیر نیز اصلاح و روکش آسفالت آن نیز انجام ‌شود، اتصال میدان بهجت به جاده ورجان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز در کمیسیون ماده ۵ واگذاری خوبی انجام شده و در سال گذشته بیشترین واگذاری به آموزش‌وپرورش و مساجد صورت گرفته است.
صادقی در پایان مسئله اراضی ۴۸ هکتاری را نیز مطرح کرد و گفت: ۱۰ پروژه در این طرح تعریف شده و امیدواریم در دروازه ری نیز مانند فاز ۵ عمار یاسر به صورت پلاک به پلاک تملک انجام شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaiwn6.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما