تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 11958
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در خصوص آخرین وضعیت خانه موزه شهید محسن فخری‌زاده گفت: ابتدا مرمت ساختمان و مباحث مربوط به تولید محتوا باید به ثمر برسد و بعد نوبت به مرحله طراحی خانه موزه می‌رسد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه توسعه خانه‌ موزه‌های شهدا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار سازمان فرهنگی شهرداری قم قرار دارد، اظهار کرد: خوشبختانه خانه موزه شهیدان زین‌الدین در سال‌های اخیر با استقبال مطلوب مواجه شده و برنامه‌های فرهنگی و محافل ادبی را میزبانی می‌کند.
وی تصریح کرد: در ابتدا خانواده شهیدان زین‌الدین دغدغه‌ای داشتند که شاید فقط اسمی از خانه موزه بماند و برنامه‌ای اجرا نشود اما با تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و تورهای روایت‌گری و به دنبال آن استقبال علاقه‌مندان و اقشار مختلف جامعه، این خانه موزه به یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی شهر تبدیل شده است.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: خوشبختانه سال گذشته مراحل تملک خانه موزه شهیدان زین‌الدین با پیگیری شهرداری و موافقت این خانواده معزز، نهایی شد و به سرانجام رسید.
طباطبایی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت خانه موزه شهید محسن فخری‌زاده که در منزل پدری این دانشمند شهید راه‌اندازی خواهد شد، گفت: ابتدا مرمت ساختمان و مباحث مربوط به تولید محتوا باید به ثمر برسد و بعد برای طراحی خانه موزه اقدام شود.
وی تصریح کرد: مرحله طراحی خانه‌موزه شهید فخری‌زاده زمان‌بر خواهد بود، چراکه بازطراحی خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین نیز بیش از دو سال زمان برد.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از تجارب قبلی سازمان در راه‌اندازی خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین شاهد تسریع در طراحی خانه موزه شهیدان فخری‌زاده و شفیعی باشیم.
طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در مورد خانه موزه شهید فخری‌زاده گفته می‌شد شاید بخشی از خانه‌های اطراف منزل پدری ایشان از طریق وزارت دفاع خریداری و به مجموعه اضافه شود که اگر این اتفاق می‌افتاد، به وسعت خانه موزه افزوده می‌شد.
وی در خصوص زمان احتمالی بهره‌برداری از خانه موزه شهید فخری‌زاده، گفت: عملیات اجرایی این خانه موزه در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حضور شهردار قم و جمعی از مسئولان آغاز شد و تلاش می‌کنیم با تسریع در طراحی مجموعه شاهد افتتاح این مجموعه فرهنگی در سال ۱۴۰۳ باشیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdjn0f.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما