تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 11927
استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

ریشه‌های حوادثی مانند حادثه سبزوار در درون خانواده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: علت و بستر اصلی این اتفاقات را باید در خانواده بیابیم، جایی که فرد سال‌ها در محیطی است که فرصت دارد ویژگی‌های مثبتی را برای زندگی خودش در آن یاد بگیرد.
ریشه‌های حوادثی مانند حادثه سبزوار در درون خانواده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمدحسین چاوشیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با اشاره به شهادت شهید الداغی اظهار داشت: یکی از بارزترین ویژگی های این شهید غیورمردی ایشان است که تعرض و دست‌درازی به نوامیس مردم را تحمل نمی‌کند.
 وی با بیان این که غیرت همواره یکی از ویژگی های ایرانی‌ها بوده است، ابراز داشت: ملت ایران در طول تاریخ همواره نسبت به وطن، خاک و نوامیس خودشان این غیرت و مردانگی را نشان دادند.
چاوشیان افزود: مردم ایران همواره از حریم عفت و حیا در خانواده دفاع کرده‌اند که نمونه آن را در وجود نازنین شهید الداغی دیدیم.
وی ادامه داد: علت و بستر اصلی این اتفاقات را باید در خانواده بیابیم، جایی که فرد سال‌ها در محیطی است که فرصت دارد ویژگی های مثبتی را برای زندگی خودش در آن یاد بگیرد.
کارشناس ارشد حوزه خانواده ابراز داشت: زمانی که این فضا فراهم نمی‌شود آن نوجوان به خودش اجازه می‌دهد که این گونه به جوان دیگری حمله‌ور شود.
وی عنوان داشت: اگر بررسی دقیق‌تر داشته باشیم ریشه‌های این اتفاق در درون خانواده است حتی به نسبت به دختری که مورد تعرض قرار گرفته است آن هم ریشه در خانواده و کم‌کاری است که آن خانواده در تربیت فرزندش داشته است.
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: هر اندازه که خانواده را نادیده بگیریم می‌بینیم این آسیب‌ها بیشتر پیش می‌آید که نیازمند برنامه‌ریزی عمیق در این حوزه است تا خانواده به همان جایگاه واقعی خود در جامعه برسد.
وی در خصوص برخورد با عاملان این جنایت نیز گفت: برخورد شدید با این پدیده‌ها است که می‌تواند عامل بازدارنده باشد، ما می‌بینیم که در کشورهای غربی چنین امکانی به فرد نمی‌دهند که فرد با سلاح سرد در جامعه حاضر شود و اگر با مهربانی با این گونه اقدامات برخورد نشود قطعاً بازدارنده خواهد بود.
چاوشیان یکی دیگر از عوامل بروز این گونه حوادث را فضای مجازی برشمرد و تأکید کرد: فضای مجازی متأسفانه به این آسیب‌ها دامن می‌زند به‌طوری‌که بسیاری از ارتباط‌هایی که شکل می‌گیرد از دل این فضا مجازی بیرون می‌آید.
وی افزود: آسیب‌های فضای مجازی مخرب است که باید با برنامه‌ریزی اصولی و حساب شده در برابر این آسیب‌ها ایستاد و مقابله کرد.
استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: شهید الداغی راه شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم را رفت، راهی که برای دفاع از ناموس بود.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjahev.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما