تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 1175
مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دارای چند گروه فقهی است که از جمله آن‌ها می‌توان به فقه سیاسی، اجتماعی، شبهه شناسی، ثقلین، نفت، کودک، حقوق و جزا، اقتصاد و پزشکی اشاره کرد.
 بیش از ۲۵۰ کتاب و رساله علمی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تالیف شده است
حجت الاسلام سيد جواد نور موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،با اشااره  آغاز دوره تخصصی فقه پزشکی  با اشاره به نقش خبرنگاران در فرهنگ سازی و ارتقای اندیشه در جامعه گفت:  معتقدم مسأله خبر و اطلاع رسانی بحثی مهمی می باشد و نقشی که خبرنگاران دارند کمتر از دانشمندان نیست؛  ما به خبرگزاری‌ها و خبرنگارانی انقلابی و متعهد نیز داریم از این رو همه فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی بایددارای شخصیت بصیرتی و ارزشی باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی بخشی از فعالیت های مرکز فقهی ائمه اطهار پرداخت و خاطر نشان ساخت: مرکز فقهی دارای چند گروه فقهی است که از جمله آن‌ها می‌توان به فقه سیاسی، اجتماعی، شبهه شناسی، ثقلین، نفت، کودک، حقوق و جزا، اقتصاد و پزشکی اشاره کرد.
وی اشاره به آثار علمی و پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ کتاب، مقاله و رساله علمی توسط محققان و پژوهشگران خود به چاپ رسانده است که برخی از آن‌ها به چند زبان ترجمه شده اند.
حجت الاسلام نورموسوی یادآور شد: این نشست به جهت راه اندازی رشته تخصصی فقه پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است که در طول تاریخ حوزه‌های علمیه به صورت تخصصی برای اولین بار راه اندازی شده است. وی با بیان این که در هفته پژوهش امسال ۷۵ عنوان کتاب چاپ جدید این مرکز رونمایی شد، خاطرنشان کرد: این مرکز دارای شعباتی در مشهد مقدّس، سوریه و افغانستان است که به طور محدودتر دائر شده است.
این نویسنده و محقق حوزوی در پایان زمان، فراهم آوردن امکانات لازم و بستر مناسب برای مطالعات و پژوهش‌های ژرف در فقه و اصول، درک و پاسخگویی مسائل جدید، بررسی شبهات مرتبط به فقه و نقد آن‌ها و تألیف و نشر کتب و مقالات علمی بوده است.

https://qomefori.ir/vdcf.edyiw6dytgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما