تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 11525
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از اتصال ۹۵ درصد مجموعه‌های خدمات‌رسان در شهرداری قم به زیرساخت فیبر نوری خبر داد و گفت: الکترونیک سازی و هوشمندسازی خدمات در سرعت بخشیدن به امور و کاهش حداکثری خطاهای انسانی بسیار مؤثر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با بیان اینکه رسالت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات رسالتی فناورانه بوده که لزوماً به یک مقطع زمانی خاصی خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: البته در ایامی که مجموعه شهرداری قم مشغول به فعالیت ویژه‌ای در مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌شود، این سازمان نقش پشتیبان ایفا خواهد کرد. وی افزود: یکی از شاخص‌ترین اقدامات این سازمان برای زائران و مسافران و در مواردی برای مجاوران قم، طراحی و ارائه سامانه «qomzaer.ir» است که زائران و گردشگران با استفاده از این سامانه می‌توانند با جاذبه‌های گردشگری و سیاحتی استان، اماکن مذهبی و تاریخی و اطلاعات مختلف شهر و استان آشنا شوند. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت اطلاعات مکانی در اختیار سازمان فاوا است، نقشه‌های مختلف شهر به‌صورت دیجیتال و چاپی در اختیار زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) قرار گرفته است و همچنین در قالب بنرهای مختلف برای راهنمایی زائران در سطح شهر چاپ و نصب‌شده است. به گفته وی، پشتیبانی از خدمات شهری، سازمان اتوبوس‌رانی، سازمان تاکسیرانی، سیما و منظر و... در بخش فناورانه نیز به همت و تلاش همکاران در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم انجام می‌شود. مؤمن حجازی در خصوص سامانه‌های طراحی‌شده توسط این سازمان، گفت: طراحی سامانه AVL برای ناوگان اتوبوس‌رانی و ادوات و ماشین‌آلات خدمات شهری در راستای ارائه خدمات بهتر در شهر و برای زائران و همشهریان گرامی، طراحی سامانه برای مدیریت ناوگان اتوبوس‌رانی، سامانه‌های مرتبط با حوزه مکانی همچون نقشه ازجمله اقدامات مهم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم بوده است. وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در سال‌های گذشته توانستیم بالغ‌بر ۹۵ درصد مجموعه‌های مرتبط با شهرداری را به زیرساخت فیبر نوری متصل کنیم و الحمدالله عمده این مراکز از طریق فیبر نوری و با سرعت بسیار بالایی به یکدیگر متصل هستند، اضافه کرد: سامانه‌های کنترلی و خدماتی طراحی‌شده توسط این سازمان از این زیرساخت استفاده می‌کنند. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اینکه رویکرد و رسالت این سازمان الکترونیک سازی و هوشمندسازی خدمات است، ابراز کرد: بر اساس زیرساختی که ما آماده و ارائه می‌کنیم، خدمات مرتبط با شهرداری به‌خصوص خدماتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، الکترونیکی می‌شود که این ساختار به انجام امور سرعت بخشیده و خطاهای انسانی را کاهش می‌دهد.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdkk0f.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما