تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : 11443
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای اجرای طرح نظارت ویژه ایام پایانی سال در نیمه بهمن‌ماه سال‌گذشته تا اول فروردین‌ ۱۴۰۲، با انجام ۶ هزار و ۱۵۸ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی فعال در استان،‌ ۹۱۷ پرونده تخلف به ارزش ۵۱۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال تشکیل شده‌است.
۹۱۷ پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
سیاوش فولادی وندا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، تاکید کرد: روند بازرسی‌ها از بازار قم در این ایام که شاهد حضور گسترده‌تر مردم استان و زائران در مراکز خرید برای تهیه مایحتاج خود هستند، افزایش می‌یابد و با هرگونه تخلف از جمله گران‌فروشی،‌ کم‌فروشی،‌ عدم نصب نرخ نامه، عدم صدور فاکتور، رعایت نکردن مسائل بهداشتی و سایر موارد بر اساس قانون برخورد می‌شود.
وی افزود: مردم نیز به عنوان بهترین همراه ما در جریان بازرسی دقیق‌تر از روند فعالیت واحدهای اقتصادی فعال در بازار استان،‌ می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تخلف‌های رخ داده را برای رسیدگی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از طریق شماره تماس ۱۲۴ اطلاع دهند.
وی ادامه داد: بازرسی از نحوه فعالیت واحدهای اقتصادی استان محدود به زمان خاصی همچون ایام نوروز و نیز ماه مبارک رمضان نیست و این روند در تمامی روزهای سال با جدیت ادامه دارد اما در این مواقع با توجه به افزایش مراجعه مردم به فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کالا، تشدید می‌شود.
هفت واحد صنفی در قم پلمب شد
همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی قم در خصوص نظارت بر بازار قم، گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱ تا کنون، ۱۳۴ بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی استان انجام گرفت که منجر به پلمب هفت واحد صنفی دارای تعدد و تکرار تخلف شد.
مهدی ریاضی بیان کرد: تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات، طرح ۶۰ روزه‌ای را از ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در دو مرحله‌ی روزهای پایانی سال و روزهای ابتدایی سال جدید و اول ماه رمضان تا پایان ماه مبارک آغاز کرده‌است.
وی عنوان کرد: طی این دو مرحله، رؤسای شعب در روزهای اداری تا ساعت ۲۰ و روزهای غیراداری از ساعت ۱۰ تا ۱۴، در اداره‌کل حضور دارند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: در این طرح، به پرونده‌های تشکیل شده و تخلف‌ها و جرایمی که توسط ضابطین ثبت شده، رسیدگی می‌شود، همچنین گشت‌های مشترکی دایر شده که از سطح بازار، واحدهای صنفی، کشاورزی و نان، مجتمع‌های بین راهی، مراکز اقامتی و هتل‌ها و دیگر موارد سرکشی می‌کنند.
وی اعلام کرد: گشت‌های مشترک با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، شرکت فرآورده‌های نفتی، نیروی انتظامی، دامپزشکی، مرکز بهداشت و اداره حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.
بر اساس آمار درحال حاضر، به طور کلی ۴۱ هزار و ۶۶۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم فعال است که ۲۴ هزار و ۷۵۵ واحد آن در حوزه توزیعی و خدماتی و ۱۶ هزار و ۹۰۸ واحد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی به فعالیت می‌پردازند.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc10qs.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما