تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 11242
مسجد مقدس جمکران در روز نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) با حضور میلیونی عاشقان، منتظران و دلدادگان یوسف فاطمه، حال و هوایی خاص به خود گرفته و ندای لبیک یا مهدی در این مکان طنین انداز شده و بوی عطر یاس مهدوی در سراسر آن پیچیده است.
ندای لبیک یا مهدی همراه با عطر یاس مهدوی در میعادگاه منتظران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری شهر عش آل محمد به خصوص مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان حضرت ولیعصر(عج) همزمان با میلاد مهدی موعود حال و هوایی دیگر دارد و نوای دل‌انگیز یا مهدی فضای معنوی و عطرآگینی را ایجاد کرده است.

آیین معنوی و روحبخش احیای شب نیمه شعبان بامداد چهارشنبه با حضور خیل گسترده زائران و اقشار مردم مومن و متدین، در حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران برگزار شد.

حرم مطهر حضرت معصومه به طرز زیبا و چشم‌نوازی چراغانی و آذین‌بنده شده، و زائران بانوی آب و آیینه و ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت با حضور در این مکان نورانی، این روز خجسته را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

مداحان و شاعران آیینی با مدیحه سرایی و شعر خوانی، به مدح امام عصر می‌پردازند و سخنرانان مذهبی نیز نکته‌هایی چند پیرامون زندگانی امام عصر و وظایف و رسالت‌های پیروان آن حضرت در دوران غیبت را برای مستمعان تبیین می‌کنند.

معابر، کوچه‌ها و محله‌های مختلف شهر شاهد آیین‌های باشکوه جشن و شادمانی است و اقشار گوناگون مردم به‌ویژه جوانان با توزیع شکلات و شیرینی و شربت و پخش سرودها و نماهنگ‌های شاد، فضای مفرحی را پدید آورده‌اند.

مساجد، تکیه‌ها، بقاع متبرک امامزادگان و نهادهای فرهنگی و تبلیغی نیز مسابقه‌ها، جُنگ‌ها و آیین های شادی را تهیه و تدارک دیده‌اند که با استقبال پرشور و کم‌نظیر کودکان، نوجوانان و جوانان در حال اجرا و برگزاری است.
جمع کثیری از مردم با در دست داشتن بیرق‌هایی که عنوان زیبای لبیک یا مهدی بر آن نقش بسته، به صورت گروهی و خانوادگی و با پای پیاده از بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد جمکران در حال حرکت هستند.

عاشقان حضرت حجت از اقصی نقاط میهن اسلامی و حتی سایر کشورها به شهر قم آمده‌اند و با برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذری و مواد غذایی، هر یک به نوعی خود را در این جشن بزرگ سهیم و شریک می‌دانند.

در این روز خجسته و مبارک دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع تقلید و علما شاهد حضور پرشور گروه‌های مختلف مردمی، اجرای مولودی خوانی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی است.

مسلمانان خارجی و طلبه‌های جامعه‌المصطفی نیز متناسب با آداب و رسوم محلی خود، با برپایی جشن، این روز فرخنده را گرامی می‌دارند.

حضرت مهدی(عج) معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان، بنا بر بیشترین روایت‌ها روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری متولد شد.
یگانه منجی عالم بشریت پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارش امام عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد.
یکی از کارهای بسیار مهمی که پدر امام زمان در این دوره انجام داد این بود که امام مهدی را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در آینده در مساله امامت دچار اختلاف نشوند.
غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری در سال ۲۶۰ آغاز شد و تا سال ۳۲۹ ادامه پیدا کرد.
در این دوره حضرت مهدی از طریق چهار نایب امور مردم را اداره می‌کرد. دوره غیبت کبری نیز با پایان غیبت صغری و از سال ۳۲۹ هجری قمری آغاز شده و تاکنون تداوم یافته است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcj88ev.uqevxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما