تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : 11108
پیش‌بینی بودجه 400 میلیاردی تومانی برای 1402/پیشرفت 70 درصدی تونل غدیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری رضا خانه‌زاد یزدی در جلسه شورای سازمان توسعه و عمران شهرداری که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان علی‌رغم همه تنگناهای مالی، تعهدات خود را نسبت به اجرای پروژه‌ها داشته و بخش‌های مختلف سازمان در این زمینه فعال هستند.
وی نقش مالیات بر ارزش‌افزوده در اجرای پروژه‌ها را موردتوجه قرار داد و افزود: در زمینه مالیات و ارزش‌افزوده در سال 1400 رقم قابل‌توجهی مالیات تعیین‌شده بود که توانستیم بخشی از مشکلات را رفع کنیم.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم کاهش نقدینگی را یکی از دغدغه‌ها برشمرد و تصریح کرد: اقداماتی در مورد تقسیط ارزش‌افزوده و صورت‌وضعیت بیمه پیمانکاران انجام گرفت.
وی عنوان کرد: بودجه سال جاری 300 میلیارد تومان برآورد شده و بودجه سال آینده نیز 400 میلیارد تومان پیشنهاد شده که مراحل تصویب در شورا را سپری می‌کند.
خانه‌زاد یزدی در مورد پروژه‌های سازمان خاطرنشان کرد: پروژه تونل شهدای امنیت یکی از پروژه‌هایی بود که با قرارداد 87 میلیارد تومان و مشکلات مالی، دی‌ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید. سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار داشت: مراحل خاک‌برداری پروژه پارکینگ طبقاتی نیز رو به اتمام است و فونداسیون را آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح بلوار فردوسی و بلوار آیت‌الله صدوقی ابراز کرد: در خصوص این نیز قرارداد 105 میلیارد تومان بوده که یک روگذر در بلوار فردوسی و خیابان یاسمن اجرایی می‌شود. خانه‌زاد یزدی تصریح کرد: در تقاطع غیرهمسطح شهید اوسطی و ادامه تونل غدیر پیشرفت 70 درصدی داشته‌ایم و تاکنون 15 هزار مترمکعب بتن‌ریزی و 2 هزار تن میلگرد مصرف‌شده و به‌زودی دیوار سازی انجام می‌شود.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: در پروژه فاز 5 عمار یاسر تاکنون 300 میلیارد تومان تملک انجام‌شده و چند پلاک دیگر باقی‌مانده که تملک خواهد شد. وی در مورد پروژه شهدای روحانیت نیز اذعان کرد: این پروژه مراحل پایانی را سپری می‌کند و عرشه‌ها پایان‌یافته و 6 هزار و 300 مترمکعب بتن‌ریزی و 600 تن میلگرد انجام‌شده است.
خانه‌زاد یزدی اضافه کرد: این پروژه به لحاظ وجود تأسیسات برق، گاز، آب، فاضلاب و مخابرات بسیار پروژه‌ای و دشواری بود.
وی اظهار داشت: تکمیل رمپ A تقاطع فردوسی و پیامبر اعظم(ص) یکی از پروژه‌های در دست اقدام بود و اخیراً رمپ C نیز ابلاغ‌شده و پیشرفت خوبی داشته است. سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم یادآور شد: در خصوص مجتمع امیرکبیر نیز تولید آسفالت امسال 130 هزار تن بوده است که در مجموع ظرفیت تولید 240 تن بوده و حتی 350 تن تولید در سال‌های قبل به‌واسطه نهضت آسفالت داشته‌ایم که در حال حاضر با توجه به قیمت قیر تولید آسفالت با دشواری‌هایی مواجه است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaa6n6.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما