تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 10964
کارشناس مسائل سیاسی گفت: نهادی که بسیار چابک، قدرتمند و فراتر از انتظارها کارکرده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است که این دلیل اصلی برای دشمنی دشمنان نظام است.
سپاه نهادی چابک و قدرتمند که فراتر از انتظارها کارکرده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به لفاظی‌های اخیر مقامات برخی کشورهای اروپایی در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریسم اظهار داشت: هرچند که این اقدام از سوی اتحادیه اروپا هنوز صورت نگرفته؛ اما انجام این کار هم خللی در آرمان‌های سپاه پاسداران و اهداف این نیروی مردمی ایجاد نخواهد کرد.
وی ادامه داد: این موضوع جای دغدغه ندارد چرا که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمنی‌ها و عداوت‌ها با این نظام از طرف غرب مکرراً اتفاق افتاده و یک سیاست دائمی بوده است.
صادقی نسب بیان داشت: این کشورها باروح این نظام مشکل دارند، روح این نظام استقلال طبی است و مردم با تاسی از دین اسلام و اهل‌بیت (ع) و روحیه استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی که در اسلام وجود دارد همواره تلاش کرده‌اند بگویند ما زیر حرف زور نمی‌رویم.
وی کشورهای غربی را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: انگلستان، فرانسه و آمریکا دارای خوی استعماری هستند به‌طوری که همواره سعی می‌کنند ملت‌های دیگر زیر سلطه آن‌ها باشند.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: در تاریخ فرانسه و انگلستان بارها به سرزمین‌های دیگر تجاوز کردند و بزرگ‌ترین ظلم‌ها را علیه مردم این سرزمین‌ها به کار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: البته در عصر جدید مدل استعمارگری تغییر کرده به‌طوری‌که سرمنشأ کسب‌وکارها و بیشترین سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر در دست خودشان است.
صادقی نسب افزود: در برخی زمان‌ها هم به‌صورت نظامی ظاهر می‌شوند که نمونه آن را می‌توان در افغانستان و عراق دید.
وی با بیان این که شکل استعمار در دوره کنونی اقتصادی است، خاطرنشان کرد: این کشورها همواره تلاش کرده‌اند ملت‌های دیگر را زیر سلطه خودشان نگه دارند حال این که جمهوری اسلامی ایران ملتی ظلم‌ستیز، استکبارستیز و حامی مظلومان جهان است.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظلم‌ستیزی است که نمونه آن را می‌توان در کشورهای لبنان، یمن، عراق و ... دید در واقع هرجایی که نیروی استبداد استعمار انگلستان و آمریکا حضور داشته نیروهای سپاه پاسداران هم آنجا حضور دارند و در قامت دفاع از مردم درآمده‌اند.
وی ابراز داشت: حضور سپاه قدس در خارج از مرزها در راستای منافع ملی و در راستای تهدیداتی بوده است که علیه کشورمان بوده است.
صادقی نسب تأکید کرد: این حضور و مقابله با استعمارگران این کشورها را عصبانی کرده و هر بار به بهانه‌ای به دنبال ضربه‌زدن به این نهاد انقلابی هستند.
وی خاطرنشان کرد: اگر به همه نهادهای جمهوری اسلامی ایران نگاه کنید آن نهادی که بسیار چابک و قدرتمند و فراتر از انتظارها کارکرده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است که این یک دلیل اصلی برای دشمنی است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: به‌طورکلی استعمار با این که ملتی توانمند و قدرتمند باشد مخالف است و این هم یکی دیگر از دلایل تقابل این کشورها با سپاه است چرا که این نهاد بهترین عملکرد را در بین همه نهادهای کشور داشته است.
وی افزود: سپاه یک نیروی قدرتمندی است که خاری در چشم دشمنان نظام است و این که اتحادیه اروپا بخواهد سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار دهد بزرگ‌ترین تهدید علیه خودش است، امروز اگر جنگ روسیه را نگاه کنید یک چالش عظیمی برای روسیه و اتحادیه اروپا است و برنده آن هم انگلستان و آمریکا هستند چرا که به‌قدری این کشورها مانور رسانه‌ای و تبلیغاتی دادند تا روسیه را وادار به حمله علیه اوکراین کردند.
صادقی نسب گفت: همین بحران برای اروپا به‌اندازه کافی بزرگ است و اگر تحت‌فشار و لابی‌های رژیم صهیونیستی و انگلستان بخواهند سپاه را در فهرست خودشان قرار دهند این فهرست قابلیت اجرایی ندارد، چرا که این کشورها توان حمله به سپاه پاسداران را ندارند
وی افزود: این کشورها نمی‌توانند جلو فعالیت‌های سپاه را در عرصه بین‌المللی بگیرند.
صادقی نسب ادامه داد: امروز پهپادهایی که جمهوری اسلامی ایران دارد کشورهای غربی را فلج کرده است این تنها یک نمونه از توان دفاعی و رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.
وی ابراز داشت: آن چیزی که در ذهن آزادی‌خواهان بروز خواهد کرد این است که چقدر این‌ها از سپاه و نیروهای آزادی‌خواه نفرت دارند و حاضر هستند که هر کاری بکنند تا به این‌ها ضربه بزنند.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: آن چیزی که در عواقب این اتفاق می‌توان متصور بود این است که امنیت اروپا به خطر خواهد افتاد
وی در پایان بر ضرورت شایسته‌سالاری در کشور تأکید کرد و گفت: باید به این مهم هم اشاره کنیم که نیاز است به نخبگان و افراد شایسته میدان داده شود و بدانیم یکی از اهداف دشمن جلوگیری از حضور نیروهای شایسته و نخبگان در بدنه اجرایی کشور است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjxhev.uqeymzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما