تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 10662
رییس اداره زائران غیرایرانی حرم حضرت معصومه(س) گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۵۴ هزار و ۲۰۰ زائر مسلمان و گردشگر بین‌المللی از ۶۷ کشور جهان از حرم معصومه(س) بازدید کردند.
۵۴ هزار و ۲۰۰ زائر و گردشگر بین‌المللی از حرم حضرت معصومه(س) بازدید کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری کمال ثریا اردکانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد، ۶ هزار و ۲۰۰ نفر گردشگر غیرایرانی بودند که بیشترین افراد از ۱۰ کشور به ترتیب اسپانیا، ایتالیا، لهستان، آلمان،‌ هلند، روسیه، فرانسه، یونان، سوئیس و چک در حرم کریمه اهل‌بیت(س) حضور یافتند.
وی اضافه کرد: حدود ۴۸ هزار نفر نیز مسلمانان غیرایرانی بودند که به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شدند.
به گفته وی، پاکستان،‌ هندوستان، عراق، آذربایجان، نیجریه، لبنان، بحرین، ترکیه، آمریکا و افغانستان ۱۰ کشوری هستند که بیشترین زائر مسلمان را به خود اختصاص دادند.
۵۴ و ۲۰۰ زائر و گردشگر بین‌المللی از حرم حضرت معصومه(س) بازدید کردند
اردکانی با اشاره به برنامه حرم مطهر در حوزه زائران بین‌المللی، گفت: برای زائران مسلمان غیرایرانی مراسم‌های کاروانی و روزانه به فراخور مناسبت‌ها به زبان‌های عربی، اردو و آذری برگزار و آیین‌های ویژه‌ای نیز درماه‌هایی از جمله رمضان، محرم و صفر برای این گروه از زائران تدارک دیده می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری تورهای حرم شناسی برای زائران غیرایرانی، اضافه کرد: کارشناسان این برنامه را به زبان زائران بین‌المللی و در قالب گروه‌هایی برگزار می‌کنند و در این راستا مقابر علمای مدفون در حرم با عنوان ستارگان حرم، مکان‌های تاریخی، رواق‌ها، صحن‌ها، موزه و سایر قسمت‌های این مکان مقدس برای زائران توضیح داده می‌شود.
اردکانی ادامه داد: برای این گروه از زائران نشست‌های روزانه، حلقه‌های معرفتی، پاسخگویی و مشاوره به سئوالات دینی و اعتقادی در دفتر بین‌المللی حرم مطهر دایر است.
به گفته وی، در مناسبت‌های خاص برای کودک و نوجوان و همچنین بانوان به زبان اردو و عربی برنامه‌هایی تعریف شده که برگزار می‌شود.
۵۴ و ۲۰۰ زائر و گردشگر بین‌المللی از حرم حضرت معصومه(س) بازدید کردند
وی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگران بین‌المللی نیز تور حرم شناسی، نشست‌ها و جلسات پرسش و پاسخ به سئوالات گردشگران در دفتر بین‌الملل حرم واقع در صحن امام هادی(ع) ترتیب می‌یابد.
اردکانی افزود: معرفی موزه و فرآیند تور حرم شناسی نیز به فراخور فرهنگ و زبان این گردشگران اجرایی می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcewp8z.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما