تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 10609
همسران شهدا، دلدادگان عشق به ولایت و پشتیبانان واقعی مکتب سیدالشهدا(س) هستند که در ایثار و شهادت قدم در جای پای همسران خود گذاشته‌اند و رهروان زینبی شده‌اند.
همسران شهدا؛ منادیان صبر و استقامت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری همسران شهدا، دلدادگان عشق به ولایت و پشتیبانان واقعی مکتب سیدالشهدا(س) هستند که در ایثار و شهادت قدم در جای پای همسران خود گذاشته‌اند و رهروان زینبی شده‌اند.
به گزارش ایرنا،‌ همسران شهدا الگوی صبر و ایثار همچون حضرت ام‌البنین هستند که در تلاطم روزگار به ندای رهبرشان لبیک گفته‌اند و تا پای جان در پاسداری از حرمت خون شهیدانشان و پیروی از مکتب ثارالله ایستاده‌اند.
همسران شهدا با الگو گرفتن از شهیدانشان در عرصه‌های مختلف زندگی حضوری پررنگ دارند و با تربیت یادگاران همسرانشان، آن‌ها را برای پاسداری از انقلاب و دوران شکوفایی کشور آماده می‌کنند.
سه تن از همسران شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، از اخلاق و رفتار شهیدانشان و همچنین اعتقادات و توصیه‌هایشان صحبت کرده‌اند.
همسران شهدا؛ منادیان صبر و استقامت
شهید علی اکبر عربی
از جوانان می‌خواهم تابع امر ولی‌فقیه باشند
همسر شهید علی‌اکبر عربی در این زمینه به خبرنگار ایرنا، گفت: زندگی وی حول ۲ محور بود؛ اول دینداری و بعد ولایتمداری؛ کنار این ۲ بعد اخلاقی، همسرم بسیار مهربان، مودب و دارای روابط عمومی بالایی بود.
مریم رضایی با بیان این‌که شهید عربی عاشق شهادت بود، افزود: طوری که هر امامزاده یا حرم مطهری که مشرف می‌شد می‌گفت من دعا می‌کنم شما آمین بگویید؛ هر گلزار شهدایی هم که می‌رفتیم می‌گفت خدایا ما را شرمنده شهدا نکن.
وی اضافه کرد: من هم از دوران نوجوانی عاشق زندگی کردن با شهدا بودم و همیشه خانه را با عکس شهید زین‌الدین مزین می‌کردم؛ دوست داشتم عاقبت علی آقا هم ختم به شهادت شود، به قول خودشان من دعا می‌کنم شما آمین بگویید.
وی تصریح کرد: همسران شهدا باید ادامه‌دهنده راه و هدف شهدای عزیزشان باشند و همان‌طور که آن بزرگواران ولایتمدار و تابع امر ولی‌فقیه زمانشان بودند ما هم باید راه آن‌ها را ادامه دهیم و امر ولی‌فقیه را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم.
رضایی با تاکید بر این‌که از جوانان عزیز می‌خواهم تابع امر ولی‌فقیه باشند، گفت: شهید عربی عاشق رهبری بود و همیشه سعی می‌کرد در جمع مردم قم که روز ۱۹ دی با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند، حضور داشته باشد.
وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری تاکید بر مقابله با دشمن در سوریه داشتند، شهید عربی فرصت را غنیمت شمرد که با لبیک به امر ولی‌فقیه‌شان به امید شهادت، عاقبت بخیری و کمک به مردم مظلوم و حفظ حریم اهل‌بیت(س) به سوریه برود.
شهید علی‌اکبر عربی جانشین فرماندهی گردان سه امام حسین(ع) از لشکر علی بن ابیطالب(ع) بود که در درگیری با نیروهای تکفیری و تروریستی و در جریان آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا سوریه در بهمن‌ماه ۱۳۹۴ به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.
همسران شهدا؛ منادیان صبر و استقامت
شهید مجید عسگری جمکرانی
خصوصیات اخلاقی شهدا برای نسل جوان تبیین شود
همسر شهید مجید عسگری جمکرانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: همسران شهدا در این برهه زمانی جامعه باید با توکل بر خدا، صبر، عفت، پاک‌دامنی، ایثار، شهامت و اطاعت از رهبری عزیز و با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارند و برای حفظ حجاب و عفاف زنان سرزمینمان تلاش کنند تا زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.
مریم عسگری جمکرانی افزود: تمام شهدا ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری زیاد داشتند و آن‌قدر روی خودشان کار کردند و از سیم‌خاردار نفسشان گذشتند تا به این مقام والا رسیدند و باید این خصوصیات را برای نسل جوان تبیین کرد.
وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید عسگری خوش‌اخلاقی و خنده‌رویی بود و همیشه در سخت‌ترین لحظات زندگی، خنده از لبش کنار نمی‌رفت و با توکل بر خدا و توسل بر اهل‌بیت(ع) و صبوری که داشت با مشکلات و سختی‌های کنار می‌آمد و همیشه با حرف‌هایش آرامش می‌داد و از لحظات عمرش بهترین استفاده را کرد.
وی با بیان این‌که شهید عسگری با اخلاص، باایمان، ساده و بی‌ریا بود، ادامه داد: وی اهل نماز شب بود، هیچ‌وقت نماز شبش ترک نشد؛ شب‌ها بالای سرش مهر می‌گذاشت تا وقتی از خواب بیدار می‌شود کنار رختخوابش سجده شکر به‌جا بیاورد که خدا یک روز دیگر به عمرش اضافه کرده که بندگی خدا را بجا بیاورد.
عسگری جمکرانی بیان کرد: من و همسرم همیشه در مورد شهادت صحبت می‌کردیم و از اوایل ازدواجمان برای هم آرزوی شهادت داشتیم و همیشه می‌گفت برای هم دعا کنیم من شهید بشوم و تو شهیده.
وی با بیان این‌که همسرم به‌عنوان مدافع حرم در روز شهادت امام حسن عسگری(ع) به شهادت رسید، افزود: توصیه شهید عسگری و من به همه جوانان این است که ولایتمدار و همیشه مطیع امر رهبر باشند و برای پیشرفت کشور تلاش کنند و زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنند.
شهید مدافع حرم، مجید عسگری جمکرانی در آذرماه سال ۱۳۹۶ در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در درگیری با تروریست‌های تکفیری در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.
همسران شهدا از خون شهدا، عفاف و حجاب پاسداری کنند
همسر شهید امرالله قربانی نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: شهید قربانی فردی بااخلاق و رفتار بسیار خوب و اهل نماز شب و نماز اول وقت بود و همیشه به نیازمندان کمک می‌کرد.
مهری قنبری با بیان این‌که شهید قربانی فرمانده گردان بود که در سال ۱۳۶۲ شهید شد، افزود: همسرم عاشق شهادت بود، از من می‌خواست برای شهادتش دعا کنم و همیشه در نمازها از خداوند درخواست شهادت می‌کرد.
وی بیان کرد: همسران شهدا باید از خون شهدا، عفاف و حجاب پاسداری کنند و همواره رهرو راه ولایت باشند.
وی به جوانان توصیه کرد: نماز اول وقت بخوانند، پای انقلاب بمانند و از خون شهدا پاسداری کنند.
شهید جنگ تحمیلی، امرالله قربانی از پاسداران لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب(ع) در قم بود که در سال ۱۳۶۲ هم‌زمان با عید قربان در گیلان غرب به شهادت رسید.
۱۶ دی مصادف با ۱۳ جمادی‌الثانی، سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf1vdy.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما