تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : 10588
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: امسال شهرداری قم در اعزام 4 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور مشارکت می‌کند.
اعزام ۴۰۰۰ دانش‌آموز به اردوی راهیان نور با مشارکت شهرداری قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی کلانترزاده در شصت و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بر همراهی شورای اسلامی شهر قم در برگزاری برنامه‌های ارزشی و فرهنگی تأکید کرد و اظهار داشت: امروز دشمنان برای خنثی کردن حماسه دهه هشتادی‌ها که با محوریت سلام فرمانده برگزار شد، وارد میدان شده و باید شهرداری نقش پررنگی در خنثی کردن توطئه‌ها در کنار نهادهای دیگر داشته باشد.
وی افزود: جلسات زیادی با حضور شهردار و با محوریت استانداری و سپاه و عاملیت آموزش‌وپرورش برگزارشده تا ستاد راهیان نور بخش دانش‌آموزانی در استان تشکیل و نقش هر نهاد به‌صورت مشخص تعیین شد تا بتوانیم این کار فرهنگی برای دهه هشتادی‌ها برنامه‌ریزی شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در ادامه به لایحه اخذ مجوز اعمال مساعدت پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت برگزاری اردوی زائران راهیان نور اشاره و تصریح کرد: این مساعدت قرار است از بخش عمومی پرداخت شود و چهار هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.
وی نحوه برگزاری اردوی راهیان نور را تشریح کرد و گفت: مدت سفر هر دانش‌آموز در قالب اردوی راهیان نور چهار روز بوده و دانش‌آموزان در بازه زمانی حدود چهار ماه به این اردو فرستاده خواهند شد تا با ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.
کلانترزاده خاطرنشان کرد: هزینه هر دانش‌آموز در این سفر چهارروزه درمجموع یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است که سهم شهرداری برای هر دانش‌آموز در حدود ۳۵۰ هزار تومان پیش‌بینی‌شده و تأکید شده دانش‌آموزان حساس‌تر حتماً حضور پیدا کنند.
وی کمک شهرداری در سال‌های گذشته به برگزاری اردوی راهیان نور را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: در چند سال گذشته این اردو به خاطر شیوع بیماری کرونا برگزار نشده و امسال سال نخست برگزاری اردو بعد از چند سال است؛ البته در سنوات گذشته شهرداری در قالب تأمین تجهیزات به برگزاری این اردو کمک می‌کرده و امسال سال نخستی بوده که مبلغ ریالی به این اردو اختصاص داده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در پایان در خصوص پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی نیز ابراز کرد: جلساتی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تشکیل‌شده و اگر بخواهیم شاخه‌های فرهنگی را تقسیم کنیم در شاخه تبلیغی با نظارت روابط عمومی کارهایی در پروژه‌های عمرانی انجام می‌شود و در بخش‌های دیگر نیز کار شروع‌شده و پیشنهادها آمده است و در حال بررسی هستیم.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbwsb8.rhbgwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما