تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : 10566
شهردار قم گفت: شهر قم در مسیر تحول قرار دارد و با اجرای 6 هزار میلیارد تومان پروژه در سال 1401 شاهد توسعه شهر در حوزه‌های مختلف و مناطق هشتگانه خواهیم بود.
شتاب شهر قم در مسیر تحول/ اجرای ۶ هزار میلیارد تومان پروژه شهری در سال ۱۴۰۱
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در بازدید ۴ ساعته از برخی پروژه‌های عمرانی شهر قم، مبلغ پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۱ شهرداری قم را بالغ‌بر ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ نیز در حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری از پروژه‌های شهری را در شهر قم شاهد بودیم و امسال نیز پروژه‌های شاخص و تعیین‌کننده‌ای در توسعه شهر را به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهیم رساند.
وی کانون توجه مدیریت شهری را در هسته مرکزی شهر دانست و با اشاره به اجرای پروژه فاز پنجم محور عمار یاسر شامل ادامه تونل غدیر و بلوار شهید اوسطی به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی نهضت ساماندهی هسته مرکزی شهر افزود: این پروژه علی‌رغم وجود مشکلات زیاد، با قدرت در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم این پروژه را طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به بهره‌برداری برسانیم
شهردار قم پروژه تونل جمهوری در منطقه دو را از دیگر پروژه‌های کلان عمرانی شهر برشمرد و گفت: این پروژه تا هفته آینده به اتمام می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
دکتر سقائیان‌نژاد یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ شهرداری قم که برای مردم در حوزه ترافیک مهم است را پروژه نماز دانست و اظهار امیدواری کرد تا ۲۲ بهمن‌ماه آن مسیر روگذر این تقاطع غیرهمسطح به بهره‌برداری برسد.
پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای روحانیت در منطقه دو و پروژه‌هایی همچون کنترل، هدایت و دفع روان‌آب‌ها و آب‌های سطحی نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که شهردار قم به اجرای عملیات عمرانی آن اشاره کرد و ادامه داد: در منطقه دو احداث باغ بانوان و خانواده به مساحت هشت هکتار در دستور کار قرارگرفته است و تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش نیز از پروژه‌های جدیدی است که در سال آینده اجرای آن آغاز خواهد شد.
دکتر سقائیان‌نژاد پروژه‌های منطقه چهار شهر قم را نیز موردتوجه قرار داد و بیان کرد: در منطقه چهار بوستان خضر نبی (ع) در حال تکمیل است و تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید، ‌خط اتوبوس سریع‌السیر بلوار آیت‌الله بروجردی و همچنین احداث آخرین مسیر دسترسی بلوار ولیعصر(عج) به بلوار آیت‌الله بروجردی نیز در مراحل پایانی عملیات اجرایی قرار دارد.
وی در ادامه پروژه‌های منطقه پنج را نیز مطرح کرد و یادآور شد: در منطقه پنج شهربازی معارفی نیز در حال ساخت بوده و تا پایان سال اسکلت ساختمان آن به پایان می‌رسد و همچنین ساختمان مرکزی آتش‌نشانی نیز در این منطقه در حال اجراست که امیدواریم تا پایان سال بخش مهمی از آن به بهره‌برداری برسد.
شهردار قم اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی و ساخت گرم‌خانه برای بهزیستی را از پروژه‌های مهم منطقه ۶ عنوان کرد و افزود: ایستگاه انتقال پسماند منطقه نیز در حال ساخت است
بنا بر گفته شهردار قم نهضت ساماندهی پروژه‌های هسته مرکزی شهر قم در منطقه هفت ازجمله پروژه فاز پنجم محور عمار یاسر شامل ادامه تونل غدیر و بلوار شهید اوسطی از پروژه‌های اولویت‌دار برای شهرداری قم بوده که با جدیت پیگیر تملک ۷۰ پلاک باقی‌مانده در مسیر را در دستور کار دارند.
وی منطقه هشت را به‌عنوان یک منطقه جدید نیازمند زیرساختهای تأسیساتی دانست و افزود: در منطقه هشت ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی در مراحل پایانی قرار دارد و ساختمان شهرداری این منطقه نیز تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdch-mnz.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما