تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : 10515
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از بهسازی عرصه میدان شهید مطهری و ایجاد فضای شهری با کیفیت در این میدان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س)، علیرضا خاکی با اشاره به ویژگی‌ها و جایگاه میدان شهید مطهری در شهر قم اظهار داشت: میدان شهید مطهری نخستین میدان با مفهوم جدید شهرسازی در قم است که در گذر زمان به‌غیراز رفع مشکلات ترافیکی و پایانه انواع گروه‌های حمل‌ونقلی، به‌عنوان مهم‌ترین میدان برای برگزاری کلیه مراسمات اجتماعی و سیاسی، دارای جایگاه و کارکرد ویژه‌ای در اذهان و رفتار شهروندان است.
وی با بیان اینکه میدان شهید مطهری در طول سال‌های گذشته در بدنه و کف دچار فرسودگی شده و با آغاز عملیات ساخت‌وساز ایستگاه قطار شهری نیز چهره نامناسبی داشته است، افزود: در این شرایط و بعد از اتمام مراحل روبنایی ایستگاه مترو، بهسازی و نوسازی این میدان تأثیر زیادی در چهره مرکز شهر و مجاورت حرم مطهر دارد.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: این میدان به دلیل موقعیت ویژه، با حضور تعداد زیادی عابر پیاده و خودرو مواجه است که به علت مسائل و مشکلات موجود دیگر پذیرای این حجم از ترافیک سواره و پیاده نیست، بنابراین در نخستین گام برای بهسازی این میدان در ابتدا آرام‌سازی میدان با استفاده از هدایت ترافیکی و آزادسازی بخشی از میدان از ترافیک سواره انجام شد.
وی اضافه کرد: در ادامه این سازمان پروژه بهسازی عرصه میدان و ایجاد فضای شهری با کیفیت که شامل کف سازی، مناسب‌سازی، ایجاد مبلمان شهری و بازسازی آب نمای واقع در این میدان را آغاز و مقرر شده که این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
  https://qomefori.ir/vdcbssb8.rhbg8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما