تاریخ انتشار :جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 10504
دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم در گفتگو با قم فوری:

تحریم‌های رسانه‌ای تأثیری بر کارکردهای رسانه‌های داخل کشور ندارد / رسانه‌های معاند روایت غلط خود را بر مخاطبان تحمیل می‌کنند

تحریم‌های رسانه‌ای تأثیری بر کارکردهای رسانه‌های داخل کشور ندارد
دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم با بیان این که تحریم‌های رسانه‌ای تأثیری بر کارکردهای رسانه‌های داخل کشور ندارد،گفت: رسانه‌های معاند روایت غلط خود را بر مخاطبان تحمیل می‌کنند.
تحریم‌های رسانه‌ای تأثیری بر کارکردهای رسانه‌های داخل کشور ندارد / رسانه‌های معاند روایت غلط خود را بر مخاطبان تحمیل می‌کنند
مرتضی اسماعیلی طبا در  گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی قم فوری با اشاره به تحریم افراد تأثیرگذار رسانه‌ای توسط استکبار جهانی اظهار داشت: رسانه‌ها به‌عنوان یکی از ارکان مهم قدرت هر جامعه هستند به‌طوری‌که  در معادلات کنونی قدرت، پیروزی از آن صاحبان رسانه‌های قدرتمند است.
وی با بیان این که قدرت هر رسانه بستگی تام به میزان موفقیت آن در اقناع جامعه  دارد، افزود: رسانه‌ای که قدرت اقناع افکار عمومی را نداشته باشد رسانه نیست.
اسماعیلی طبا تأکید کرد: در حوادث اخیر بارها ضعف رسانه‌های خودی به‌ویژه رسانه ملی در اقناع افکار عمومی آشکار شد  به‌هرحال به دلیل گستردگی و سرعت بالای رسانه‌های اجتماعی رقابت در عالم رسانه‌ها بسیار شدید شده و در این کارزار رسانه‌ای موفق است که نیاز مخاطبان خود را بشناسد و سریع‌تر به این نیاز پاسخ دهد.
وی با بیان این که در مورد تحریم‌های رسانه‌ای می‌خواهم از زاویه‌ای جدید و متفاوت به موضوع بپردازم، تصریح کرد: باید بگویم که این تحریم‌ها بیشتر در حوزه برون‌مرزی اتفاق افتاده است و تأثیر چندانی بر کارکردهای رسانه‌های خودی در داخل نداشته است.
استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر رسانه‌های خودی به نیازهای رسانه‌ای مردم از جمله اطلاع‌رسانی و تفریح و سرگرمی باکیفیت و سرعت بالا پاسخ دهند رسانه‌های بیگانه موفق نخواهند بود.
وی افزود: متأسفانه در بحران اخیر شاهد آن بودیم که رسانه‌های خودی در این حوزه (اطلاع‌رسانی بموقع   و اقناع‌کننده) از رقبای خود عقب افتادند.
اسماعیلی طبا با بیان این که در کارزار اخیر هم  رسانه‌ای موفق خواهد بود که روایت اول را ارائه کند، تأکید کرد: در حال حاضر رسانه‌های معاند روایت اول را در دست دارند و روایت غلط خود را بر مخاطبان تحمیل می‌کنند و در این یک‌صد روز اخیر بارها شاهد انفعال شدید رسانه‌های خودی بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: بحرانی که جامعه رسانه‌ای کشور را تهدید می‌کند تحریم‌های رسانه‌ای نیستند؛ بلکه بحران اصلی، ناتوانی رسانه‌های خودی در اقناع افکار عمومی است که مقام معظم رهبری هم‌بارها و به طور واضح به ضعف رسانه‌های خودی در تبیین مسائل اشاره و از این وضعیت گله کرده‌اند.

خبرنگار عباسعلی محمدی مطلع https://qomefori.ir/vdcjxiev.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما