تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 12312
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی قم از صدور هشدار زرد دراین استان خبر داد و گفت: قم امشب با وقوع صاعقه، رعدو برق، بارش باران و وزش باد و گردوخاک روبروست.
صدور هشدار زرد/ قم شاهد رعد و برق و بارش باران خواهد بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مرتضی صبوری روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هوای استان قم عصر امروز شاهد افزایش ابر،وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.
وی افزود: در ساعت‌های پایانی شب نیز هوا مجددا قسمتی ابری خواهد بود و در برخی ساعات افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط استان شاهد رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود.
صبوری در مورد وضعیت آب و هوای استان قم برای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری گفت: در این دو روز هوا صاف و در برخی ساعات دارای وزش باد و غبار آلود خواهد بود.
وی بیان کرد: امروز بیشینه دما ۴۱ درجه سانتیگراد و کمینه امروز ۲۲ درجه بوده‌است.
وی با اشاره به افزایش دمای هوای قم تا پایان هفته گفت: پیش بینی می‌شود بیشینه هوای قم تا پایان هفته جاری به ۴۲ درجه سانتیگراد برسد.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcirpaz.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما