تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب : 22480
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به جایگاه راهبردی تقاطع غیرهمسطح میدان ارتش در رینگ ترافیکی شهر، از انجام مراحل نهایی طراحی این پروژه خبر داد و گفت: این تقاطع سه‌سطحه با هدف افزایش روان‌سازی ترافیک محورهای فردوسی و جمهوری اسلامی و پاسخ‌گویی به بار سنگین ترافیکی محدوده پل انقلاب، بر اساس آخرین مطالعات فنی و شبیه‌سازی‌های ترافیکی در حال نهایی‌سازی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری لیلی نیک‌خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با تشریح آخرین وضعیت طراحی تقاطع غیرهمسطح میدان ارتش به‌عنوان یکی از اولویت‌های طرح جامع حمل‌ونقل در اسناد بالادستی مدیریت شهری، اظهار داشت: در این طرح، خروجی‌های مرتبط با شبکه معابر و مسیرهای حمل‌ونقل عمومی به شهرداری ابلاغ می‌شود و ما نیز بر اساس همین خروجی‌ها، تقاطع‌ها را طراحی و اولویت‌بندی می‌کنیم که تقاطع غیرهمسطح ارتش نیز یکی از همین پروژه‌های مهم و اولویت‌دار است.
وی محورهای فردوسی و جمهوری اسلامی را دو محور شریانی اصلی شهر دانست و افزود: رینگ جمهوری اسلامی از میدان مرجعیت تا کمربندی امام علی (ع) و اتصال به بلوار شهیدان کبیری و کریمی و آیت‌الله بروجردی، با رویکرد کاملاً ترافیک‌محور طراحی شده است که در این محور، اولویت با خودرو است و باید امکان عبور روان با حداقل سرعت ۵۰ کیلومتر فراهم باشد تا بار ترافیکی شهر توزیع شود.
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با بیان اینکه بلوار فردوسی یکی از بخش‌های کلیدی این رینگ است، تصریح کرد: بلوار فردوسی از بلوار شاهرودی آغاز می‌شود، از زیرگذر بلوار پیامبر اعظم (ص) و بلوار جمهوری اسلامی عبور می‌کند و در ادامه به بلوار آیت‌الله صدوق می‌رسد که اجرای بلوار یاسمن نیز در منطقه چهار در حال انجام است که این مسیر نهایتاً به تقاطع ارتش متصل می‌شود.
 وی همچنین به پروژه‌های مشابه اجراشده اشاره کرد و افزود: در ماه‌های گذشته اجرای کندرو و تندرو فردوسی در حدفاصل شاهرودی تا پیامبر اعظم (ص) و همچنین تکمیل بخش‌هایی از رینگ ترافیکی، ازجمله اقدامات انجام‌شده در این محور بوده است.
 نیک‌خلق احمدی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح ارتش یک تقاطع سه‌سطحه است که ادامه بلوار فردوسی از زیر بلوار امین عبور خواهد کرد و درباره اهمیت این پروژه گفت: یکی از بارهای عمده این نقطه، چپ‌گرد پرحجم از بلوار غدیر به سمت پل انقلاب است که امروز نیز بار ترافیکی قابل‌توجهی دارد که در ادامه طرح پل انقلاب نیز علاوه بر ارزش تاریخی، توان پاسخ‌گویی به بار ترافیکی جدید را ندارد و تعریض آن در مطالعات فاز دو پیش‌بینی شده است.
 وی با تأکید بر اینکه در این پروژه، گزینه‌های مختلف توسط مشاور از طریق آماربرداری میدانی و شبیه‌سازی نرم‌افزاری ارزیابی شده است، اضافه کرد: هر گزینه از منظر تأخیر، سطح سرویس، عبور عابر پیاده و رویکرد انسان‌محوری یا خودرومحوری بررسی می‌شود.
 مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به روند کارشناسی و تصویب این طرح‌ها گفت: مطالعات هر پروژه بین یک‌ونیم تا دو سال زمان می‌برد و ابتدا در کمیته تصویب طرح‌ها با حضور مدیران کل حوزه‌های فنی، شهرسازی، ترافیک و خدمات شهری بررسی می‌شود که پس از تصویب در شوراهای مربوطه، طرح برای اجرا به مناطق ابلاغ می‌شود.
 وی از پروژه سپاه به‌عنوان نمونه‌ای از پروژه‌های بزرگ یاد کرد که چندین سال مطالعه و دو مشاور برای آن به کار گرفته شده و افزود: پروژه ارتش نیز اکنون در مرحله فاز دو توسط یکی از مشاوران درجه‌یک کشور در حال انجام است.
 نیک‌خلق احمدی در پایان تأکید کرد: تمام این توضیحات، چارچوب کلی فعالیت‌ها و روندهای کارشناسی ما در حوزه طراحی و اجرای تقاطع‌های مهم شهری است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfxjd0.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما