تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 19727
مدیرکل حراست شهرداری قم گفت: شیوه‌نامه جامع آرشیو الکترونیک با مشارکت حوزه املاک، و حوزه شهرسازی حراست تدوین شده و به منظور پیشگیری از بروز مشکلات، مجموعه دستورالعمل‌های IT، تعارض منافع، و موارد حراستی در قالب دفترچه‌ای برای نیروهای جدید شهرداری ارائه شود.
تدوین شیوه‌نامه جامع آرشیو الکترونیک در شهرداری قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدمهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز از تدوین شیوه‌نامه جامع آرشیو الکترونیک و انجام اقدامات مؤثر در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت شهرداری خبر داد و اظهار کرد: این دستورالعمل با همکاری حوزه املاک، و حوزه شهرسازی با حراست تدوین شده و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این شیوه نامه هم‌اکنون در حال اجراست، افزود:هدف اصلی، تعریف سطح دسترسی مشخص برای کارکنان شهرداری و مراجعین بیرونی است تا از سوءاستفاده احتمالی از اسناد جلوگیری شود.
مدیر کل حراست شهرداری قم گفت: بسیاری از دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های گذشته به صورت پراکنده صادر شده و نیروهای جدید شهرداری اطلاعی از آن‌ها نداشتند.
بقایی ادامه داد: برای نیروهای جدید شهرداری، مجموعه دستورالعمل‌های IT، تعارض منافع، و موارد حراستی در قالب دفترچه‌ای ارائه خواهد شد تا از همان ابتدای کار آموزش لازم را ببینند و از بروز مشکلات جلوگیری شود.
وی با اشاره به دیگر اقدامات حراست در حوزه های مختلف اظهار داشت: اتاق‌های سرور از نظر مالی و معنوی بسیار مهم هستند، در بازدیدهای اخیر نقاط ضعف شناسایی و برطرف شد.
مدیر کل حراست شهرداری قم افزود:اخیراً یک آتش‌سوزی جزئی در یکی از اتاق‌های سرور رخ داد که به دلیل اقدامات پیشگیرانه در چند ثانیه مهار شد، این حادثه نشان داد که آسیب‌شناسی و رفع نقاط ضعف تا چه اندازه حیاتی است.
وی همچنین با اشاره به شناسایی و رفع مشکلات و نواقص سامانه‌های شهرداری قم ابراز کرد: موارد شناسایی‌شده به حوزه‌های مربوطه اعلام شد تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود همچنین دسترسی افراد به سامانه‌ها و دوربین‌های مرکز کنترل هوشمند به صورت دوره‌ای محدود و اصلاح می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfeedy.w6d10agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما