تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : 14323
رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم:

طرح خط‌کشی یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان قم آغاز شد

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۸۷ میلیارد ریال، طرح خط‌کشی راه‌های این استان به طول یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر آغاز شد.
طرح خط‌کشی یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان قم آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید حسن خلیلی‌نیا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، قالب عملیاتی این پروژه گسترده را احیای خطوط امحا شده و اجرای خطوط تازه دانست و اظهار داشت: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جاده‌ای در این طرح، محورهای شریانی و اصلی است که به‌صورت خط سرد و نقوش اجرا می‌شود.
وی درخصوص بازه زمانی پروژه، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و فراهم بودن دیگر آیتم‌ها دراجرای خطوط ترافیک جاده‌ای، تا پایان تابستان سال ۱۴۰۳ شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.
وی یادآور شد: خطوط ترافیکی نقشی بسیار مهم در هدایت ترافیک به‌ویژه در طول شب و روزهای بارشی مه‌گرفتگی راه‌ها دارد، به همین دلیل سعی عوامل فنی بر اجرای خطوط در سطح راه‌هایی است که به‌تازگی آسفالت شده و فاقد خط هستند.
خلیلی نیا افزود: باتوجه‌به رصد برخط راه‌های برون‌شهری استان، محورهای شریانی که خطوط ترافیکی آنها امحا و یا به دلیل اجرای روکش آسفالت، فاقد خط هستند تا پیش از شروع بارندگی‌ها، نسبت به اجرای خط‌کشی آنها اقدام شود.
وی در پایان ضمن تاکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: مهمترین عامل در ماندگاری و بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو، به‌ویژه در ساعات اولیه اجرا است که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکان‌پذیر نیست.
درحوزه راهداری استان قم ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc11qs.2bq0i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما