تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : 3108
مدیر منطقه یک شهرداری قم از وجود 7.5 مترمربع سرانه فضای سبز در این منطقه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز با اشاره به وضعیت منطقه یک شهر قم اظهار داشت: افزایش سرانه فضای سبز از برنامه‌های اولویت‌دار این منطقه است که با جدیت تمام آن را دنبال می‌کنیم که هم‌اکنون سرانه فضای سبز این منطقه ۷.۵ مترمربع است.

وی با بیان اینکه منطقه یک در بخش شرقی شهر قم با مساحت یک هزار و ۴۲۲ هکتار که  ۱۱ درصد کل وسعت قم را شامل می‌شود واقع‌شده است، افزود: جمعیت این منطقه بالغ‌بر ۲۰۰ هزار نفر بوده که ۱۸ درصد از کل جمعیت را شامل می‌شود، همچنین بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی در این منطقه وجود دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با تأکید بر اینکه شهرداری منطقه یک از مناطقی است که مراکز مذهبی و معنوی را در خود جای داده است، ابراز کرد: ۱۴ امامزاده و بقاع متبرکه از جمله شاه حمزه، شاه سیدعلی، چهل اختران، شاهزاده احمد و احمد بن قاسم در این منطقه واقع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه بیت النور نیز از اماکن شاخص منطقه یک است، تصریح کرد: بیش از ۸۵ مسجد و تکیه به همراه  ۱۲۰ مرکز آموزشی در این منطقه وجود دارد.

ترکمن با تشریح جزئیات نواحی منطقه یک شهرداری قم، عنوان کرد: منطقه یک دارای چهار ناحیه بوده که ناحیه یک شامل خیابان‌های بلوار پیامبر اعظم(ص)، سمیه، بلوار بسیج، خیابان فاطمی، خیابان معلم شرقی و خیابان شهید رجایی است.

وی خاطرنشان کرد: ناحیه دو شهرداری منطقه یک، شامل خیابان‌های انقلاب، آذر، ۴۵ متری عمار یاسر،  خیابان معلم غربی و خیابان کوثر است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم: ناحیه سه این منطقه از شهرداری را نیز خیابان‌های ۵۵ متری عمار یاسر، خیابان شهید محلاتی و خیابان نوبهار تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد:  ناحیه ۴ شامل خیابان‌های بلوار ۱۵ خرداد، ۷۰ متری عمار یاسر، خیابان ۱۹ دی، بلوار امام علی (ع) و بلوار زائر فرهنگیان سه است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.z0s2yt0fja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما