کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم:

عدم اجرای ادامه بلوار شهیدان برقعی به علت بافت تاریخی و میراثی/تغییر کاربری خانه‌های مازاد تملک شده پروژه چهل اختران برای مسائل فرهنگی منطقه

22 اسفند 1401 ساعت 20:58

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به تغییر در اجرای ادامه بلوار شهیدان برقعی گفت: بافت تاریخی و بافت میراثی یکی از مهم‌ترین دلایل عدم ادامه این طرح است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید متین فر در دیدار مردمی مسئولان استانی و مدیریت شهری با اهالی محله چهل اختران، با اشاره به تغییر در اجرای ادامه بلوار شهیدان برقعی اظهار داشت: طبق طرح تفصیلی قبلی حدود ۴۰۰ پلاک در مسیر در ادامه این بلوار تا خیابان نوبهار در کنار مسائل میراث فرهنگی وجود داشت.
وی با بیان اینکه بافت تاریخی و بافت میراثی یکی از مهم‌ترین دلایل عدم ادامه این طرح شد، ابراز کرد: در کمیسیون ماده ۵ استان طرح مورد بازنگری قرار گرفت.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: در طرح جدید این معبر به‌صورت دسترسی محلی و کمک‌کننده در نظر گرفته‌شده و سه گزینه شارع ۱۸،۱۶ و ۱۲ متری در حال بررسی است.
وی با اشاره به اجرای ادامه طرح از قسمت خیابان نوبهار اذعان کرد: در این شرایط ادامه بلوار شهیدان برقعی تا آستان مقدس فعلاً در دستور کار نیست.
متین فر، مطالبات عمومی اهالی محل در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: با کوچک‌سازی طرح، املاک تملک شده مازاد صرف این مطالبات عمومی می‌شود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 11326

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/11326/عدم-اجرای-ادامه-بلوار-شهیدان-برقعی-علت-بافت-تاریخی-میراثی-تغییر-کاربری-خانه-های-مازاد-تملک-شده-پروژه-چهل-اختران-مسائل-فرهنگی-منطقه

قم فوری
  https://www.qomefori.ir