تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 6724
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: باید نظام حرکتی در ایام نیمه شعبان در اطراف مسجد مقدس جمکران تدوین شود تا بر مبنای آن بتوانیم خدمات مناسبی را به عابران پیاده، اتوبوس‌ها، خودروهای سواری و خودروهای امدادی ارائه دهیم.
لزوم تدوین نظام حرکتی در نیمه شعبان برای سهولت در ترددها/آمادگی شهرداری قم برای نیمه شعبان ۱۴۰۰
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس ذاکریان در دومین جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم، با اشاره به اینکه در ایام نیمه شعبان و نوروز امسال حجم زیادی از زائرین در شهر قم حضور می‌یابند، اظهار کرد: باید همه سازمان‌ها و مناطق برای میزبانی شایسته از میهمانان شهر کریمه اهل‌بیت(س) آمادگی کامل را داشته باشند.

وی با اشاره به استقرار کمیته‌های اجرایی در سطح مسجد مقدس جمکران، پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها افزود: باید نظام حرکتی در ایام نیمه شعبان در اطراف مسجد مقدس جمکران تدوین شود تا بر مبنای آن بتوانیم خدمات مناسبی را به عابران پیاده، اتوبوس‌ها، خودروهای سواری و خودروهای امدادی ارائه دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته ارزیابی هرساله اقدامات صورت گرفته در ایام نیمه شعبان را رصد می‌کنند و امسال نیز همان مأموریت را انجام می‌دهد.

ذاکریان با بیان اینکه سال‌های قبل معمولاً خودروهای شخصی از بلوار پیامبر اعظم(ص) همزمان با اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها فعالیت می‌کردند، ایستگاه‌های صلواتی هم فعال بوده و ترافیک سنگینی ایجاد می‌کرد که منجر به نارضایتی مردم می‌شد، گفت: از طرف دیگر عمده مطالبه این بود در مسیر این بلوار پیاده‌روی شکل بگیرد که در دو سال گذشته یک خط بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده‌رو شد که این طرح خیلی مؤثر بود و ایستگاه‌های صلواتی هم خدمات‌رسانی کردند و رضایتمندی خوبی فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه باید مسافرین از مسیرهای مختلف به سمت پارکینگ‌های مسجد جمکران هدایت شوند تا ترافیک توزیع شود، ابراز کرد: استفاده از دوربین‌های نظارتی مهم است تا بتوانیم به لحظه برای گره‌گشایی از ترافیک مسیرها اقدام کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: جشن‌های نیمه شعبان کار ویژه در شهر قم است و شهرداری در کنار دستگاه‌های دیگر باید با تمام توان به میدان آمده و با برنامه‌ریزی درست و منطقی خدمات شایانی را به زائران این شهر مقدس ارائه نماید.****/ع

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.unik49n0y5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما