تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : 5996
مشاور شهردار قم، «روز قم» را فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاری در شهر دانست و گفت: شهر قم در طول تاریخ خواستگاه علما و دانشمندان جهان اسلام بوده که با معرفی و تکریم از این افراد به هویت بخشی و هویت‌مند شدن شهر کمک کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، به مناسبت بزرگداشت ایام معصومیه و “روز قم”، به جایگاه شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: شهر قم بعد از مشهد دومین شهر مذهبی ایران بوده که باوجود بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگ‌ترین حوزه علمیه قطب گردشگری مذهبی در کشور است.

وی وجود مسجد مقدس جمکران، بناهای تاریخی و اماکن مذهبی را به‌عنوان نقاط قوت شهر قم نام برد و افزود: حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی فرصتی است برای معرفی فرهنگ و جایگاه شهر قم که البته نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب و برنامه‌ریزی طولانی‌مدت دارد.

مشاور شهردار قم، نام‌گذاری روز قم در تقویم کشور را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر قم دانست و تأکید کرد: باید از این فرصت علاوه برای معرفی فرهنگ و تاریخ شهر قم در جهت جذب سرمایه‌گذاری در شهر استفاده کرده و با تعریف پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی در جهت توسعه پایدار شهر حرکت کنیم.

وی همچنین روز قم را فرصتی برای قدرشناسی و تکریم شخصیت‌های برجسته  شهر مقدس قم دانست و تأکید کرد: شهر قم در طول تاریخ خواستگاه علما و دانشمندان جهان اسلام بوده که با معرفی و تکریم از این افراد به هویت بخشی و هویت‌مند شدن شهر کمک کنیم.

طلایی امضا تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی و برادرخواندگی با کشورهای دوست را پیشنهاد داد و مطرح کرد: با امضا تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی و برادرخواندگی با کشورهای دوست که باهم قرابت فرهنگی و مذهبی داریم، می‌تواند در معرفی شهر قم به دنیا کمک کرده و به صدور فرهنگ انقلاب اسلامی بیانجامد.

وی در پایان به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال و تولید اشاره کرد و گفت: با معرفی تولیدات شهر قم مانند سوهان و فراهم کردن فرصت صادرات آن می‌توانیم رونق اقتصادی و افزایش تولیدات غیرنفتی در قم را افزایش داده و شهری در تراز بین‌المللی بسازیم.***/ن

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.onmk49noi5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما