تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : 5619
نخستین دوره علمی-آموزشی«سه‌شنبه‌های نجومی» به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور علاقه‌مندان و شهروندان در مجموعه تاریخی گنبد سبز برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری نخستین دوره علمی-آموزشی«سه‌شنبه‌های نجومی» به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، اداره میراث فرهنگی استان قم و انجمن منجم‌باشی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور محدود علاقه‌مندان و شهروندان در مجموعه تاریخی گنبد سبز برگزار شد.

در سه‌شنبه‌های نجومی قم شرکت‌کنندگان با صور فلکی، رصد اجرام آسمان و ظرفیت‌های گردشگری نجوم قم آشنا شدند و در حاشیه این برنامه نیز نمایشگاه پتانسیل‌های نجومی برپا شد.

در این دوره علمی-آموزشی رصد ماه و ستارگان، دوره آموزشی آشنایی با صور فلکی، ابزار نجوم ، نمایشگاه عکس و عکاسی نجوم در این برنامه به اجرا درآمد که با حضور چشمگیر علاقمندان نجوم و گردشگری و عموم مردم برگزار شد.

سه‌شنبه‌های نجومی قم از ۲۳ شهریورماه با برگزاری اولین جلسه آن در مجموعه تاریخی گنبد سبز کلید خورد و طی یک ماه جلسات مختلفی با حضور علاقه‌مندان ترتیب یافت.

ستاره‌شناسی یکی از شاخه‌های پرطرفدار صنعت گردشگری در قم تبدیل‌شده و تحت عنوان گردشگری نجومی، مخاطبان زیادی دارد و افرادی از این شاخه وارد حوزه تورلیدری شده‌اند که این امر گویای ماهیت اقتصادی این نوع گردشگری است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.sqpa2bqeola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما