تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 5258
رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم از رسیدگی به دو هزار شکایت مردمی از ابتدای سال جاری توسط بازرسان این اتاق و اتحادیه ها خبر داد و تصریح کرد: آمار نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد اصناف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشتاز بوده اند.
رسیدگی به 2 هزار شکایت مردمی از ابتدای سال توسط اتاق اصناف
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حمید خرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با تقدیر و تشکر از همراهی کسبه و اصناف قم در شرایط کرونایی اظهار کرد: تردیدی نیست که بسیاری از کسب و کارهای صنفی با شیوع بیماری کرونا با مشکلات مختلفی مواجه شده اند و این موضوع، رکود حاکم بر بازار استان را نیز تشدید کرده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اصناف استان از همان ابتدای شیوع کرونا و برای مبارزه با این بیماری و قطع زنجیره آن در صحنه بودند و تلاش داشتند تا تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا را عملیاتی کنند و البته در این مسیر، خسارت هایی هم به برخی اصناف وارد شده که می طلبد تا مسؤولان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان همچنین با ابراز تأسف از گسترش ویروس کرونا و گسترش موج پنجم این بیماری تأکید کرد: مجددا در این موج اخیر و با هدف کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس، محدودیت ها و البته تعطیلی هایی در واحدهای صنفی اعمال شد که باید از همراهی اصناف در ماه های اخیر و رعایت بیش از ۹۰ درصد پروتکل های بهداشتی تشکر کرد.

خرمی در عین حال افزود: بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم نیز در این مدت و در راستای اجرای مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا، اقدامات لازم را انجام داده و با بازرسی و سرکشی های مستمر نسبت به این مهم نظارت دقیق داشته است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات اتاق در زمینه بازرسی و نظارت از اصناف طی پنج ماه اخیر پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، حدود ۲۰ هزار بازرسی از اصناف توسط بازرسان اتاق و اتحادیه ها انجام شده است، ضمن این که ۱۵۱ گشت بازرسی مشترک نیز با سایر دستگاه ها و طی این مدت صورت پذیرفته است.

خرمی سپس گفت: بر این اساس و در پنج ماه اخیر، یک هزار و ۱۵ پرونده متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده، ضمن آن که در این مدت، ۵۰۰ واحد فاقد پروانه نیز شناسایی شده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان ادامه داد: طی این مدت همچنین به حدود دو هزار شکایات مردمی نیز رسیدگی شده است.

وی همچنین از تداوم انجام بازرسی و نظارت ها در شهریور ماه خبر داد و با تشکر از تلاش ‌های دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان برای در دستور قرار دادن واکسیناسیون برخی اصناف و مشاغل یادآور شد: واکسیناسیون مشاغلی مانند نانوایان، فعالان آموزشگاه ‌های رانندگی و همچنین بازرسان اصناف مستقر در اماکن و مراکز تجاری در دستور کار است.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی مرکز نیکوکاری اصناف قم گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر دو میلیارد تومان کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا توسط این مرکز انجام شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.sbsurhb5wiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما