سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰
رئیس مؤسسه‌ آموزش عالی طلوع مهر :
توانمندسازی دانشجویان جهت ورود به بازار کار از اولویت های موسسه آموزش عالی طلوع مهر است
رئیس مؤسسه‌ی آموزش عالی طلوع مهر گفت: توانمندسازی دانشجویان جهت ورود به بازار کار از اولویت های موسسه آموزش عالی طلوع مهر است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی در نشستی که در محل این مؤسسه و با حضور رئیس مؤسسه حجه الاسلام و المسلمین دکتر بنایی و معاونین مؤسسه و خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف برگزار شد، پیرامون جایگاه شهر قم و لزوم اهتمام به ارتقاء این جایگاه، مسائل گوناگون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در فضای علمی و لزوم ارائه‌ی الگوی یک دانشگاه موفق در شرایط کنونی جهان و ایران بحث و گفتگو شد.
در ابتدای جلسه حجه الاسلام و المسلین علی بنایی ضمن تبریک ایام پایانی ماه ذی حجه، تلاش برای معرفی علمی و مستند وقایع مهم اتفاق افتاده در روزهای پایانی این ماه را که هر کدام به تنهایی می‌تواند سند حقانیت اسلام و تشیع باشند را یکی از ضرورت‌های امروز برشمرده و تلاش برای نشر معارفی که در طول سالیان متمادی توسط نخبگان و بزرگان از علمای شیعه در این زمینه عرضه شده است را از اقداماتی دانست که خبرگزاری‌ها می‌توانند در آن نقشی به سزا داشته باشند.
رئیس مؤسسه‌ی آموزش عالی طلوع مهر در ادامه با اشاره به جایگاه قم و توجه به این که امروزه قم کانون تولید و ترویج علوم اسلامی در کشور است این نکته را افزود که ظرفیت استفاده از رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند تحولات و توسعه و تعالی قم را جهت دهی نماید.

مهم ترین عناوین عملکرد معاونت آموزش :

1.         آغاز به کار آموزش مجازی در اولین هفته‌ی پس از همه گیری ویروس کرونا؛
2.         بهره گیری از سامانه‌ی یکپارچه‌ی آموزش مجازی (از ثبت نام تا برگزاری کلاس‌ها، حضور و غیاب سیستمی و برگزاری آزمون‌ها با یک سامانه‌ی الکترونیک)
3.        ضبط و در اختیار قرار دادن محتوای کلاس‌های برگزار شده به صورت آنی و سیستمی به گونه‌ای که فایل صوتی کلاس بلافاصله پس از برگزاری کلاس قابل دانلود است.
4.         پاسخ گویی به دانشجویان از طریق سامانه‌ی گفتگوی آنلاین گفتینو، امکان ارسال و دریافت پیام از طریق سامانه‌ی آموزش مؤسسه و همچنین امکان ارتباط از طریق پیام رسان های اجتماعی واتسآپ و ایتا؛
5.         ارائه‌ی آی دی ایتای نمایندگان تمامی گروه‌های علمی و اساتید راهنمای واحد خواهران به تمامی دانشجویان جهت تسهیل ارتباط در حوزه‌ی مباحث علمی؛
6.         ارائه‌ی آی دی ایتای تمامی مسئولان و کارشناسان موسسه به تمامی دانشجویان جهت تسهیل ارتباط در حوزه‌ی امور اداری؛
7.        پشتیبانی برخط از کلاسها (استاد و دانشجو) در هنگام برگزاری کلاس‌ها.
8.        به روزرسانی ارزشیابی‌های کلاسی متناسب با شرایط فضای آموزش‌های مجازی.
9.         برگزاری دوره‌های جانبی آموزشی در مرکز مهارت افزایی و کارآفرینی مؤسسه.
10.        تجهیز موسسه از حیث امکانات مورد نیاز برای آموزش‌های مجازی و ارتقاء زیرساخت‌های موسسه جهت برگزاری با کیفیت کلاس‌ها.
11.        تلاش برای ترویج شیوه‌های نوین کلاس‌داری در فضای اموزش مجازی در میان اساتید موسسه.
12. راه اندازی دفتر مهارت افزایی؛
13. برگزاری دوره های کاربردی آموزشی مهارتی؛

مهم ترین عناوین عملکرد معاونت پژوهش:


همچنین آقای حسین محمودی، مدیر پژوهشی مؤسسه با اشاره به سیاست هدفمندسازی پروژه های پژوهشی در مؤسسه عنوان کرد که جهت‌گیری پژوهش در این مؤسسه به رویکرد ارائه راه حل‌ها  برای برون‌رفت از چالش های فراروی کشور و استان قم است؛ این رویکرد نه تنها موجب کسب اعتبار علمی می شود، بلکه برای مردم ثروت ملی و رفاه به ارمغان می آورد.
وی  برخی از عناوین عملکرد این مؤسسه در حوزه پژوهش در سال 98-1399 را به شرح زیر برشمرد:

  1. انعقاد بیش از(15)  تفاهمنامه با مراکز ملی و استانی در بخش های دولتی، غیردولتی، مردم نهاد و خصوصی ؛
  2. هدفمندسازی (30)پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد در زمینه نیازهای پژوهشی سازمان ها؛
  3. تألیف (20)عنوان کتاب در زمینه های روانشناسی، اقتصادی، مدیریتی، حقوقی، علوم ورزشی؛
  4. تولید و انتشار بیش از (50)مقاله علمی در زمینه های مدیریتی، روانشناسی، حقوق، علوم ورزشی، اجتماعی و ...؛
  5. اجرای (24)«طرح پژوهشی تقاضامحور» در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، جوانان، فضای مجازی، فقه سیاسی، علوم ورزشی، روانشناسی، تعلیم وتربیت، مدیریت آموزشی، و...
  6. برگزاری (6)کرسی نظریه پردازی، نقد و ترویجی در موضوعات نوپدید اقتصادی، اجتماعی و سیاسی؛
  7. ترویج و اشاعه یافته های پژوهشی (40 ) پایان نامه کارشناسی ارشد؛
  8. انتشار (1) نشریه علمی؛
  9. حمایت از (40) مقاله علمی با اعتباری بالغ بر (80) میلیون تومان؛
  10. حضور در (2) نمایشگاه پژوهشی استانی؛
  11. اجرای (40) پایان نامه کارشناسی ارشد در موضوعات قم از قبیل: سرمایه اجتماعی، تفکر استراتژیک در شهرداری؛ چالش ها و راهکارهای حقوقی تاکسی اینترنتی؛ توانمندسازی کودکان خیابانی؛ نقش مسجد در توسعه فرهنگی و مدیریت شهری؛ شناسایی و رتبه بندی موانع سرمایه گذاری در بخش خدمات شهری قم؛ ؛ مدیریت اموربانکی؛ اولویت بندی آسیب های اجتماعی قم ؛ گردشکری مذهبی در افق 1410؛ سناریوهای آینده صنایع کوچک استان قم ؛ استراتژی روابط عمومی مؤسسات ؛ و..
  12. تأسیس اندیشکده مطالعات آینده‌پژوهی وبرگزاری (5) نشست علمی در با حضور صاحب نظران آینده پژوه کشور؛


عملکرد حوزه آینده پژوهی :
برگزاری نشست های علمی:

  1. برگزاری نشست علمی آینده کلان راهبرد بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران: شرق یا غرب ( نگاهی کارشناسی به قرارداد 25 ساله ایران و چین)
  2. سناریوهای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400
  3. روش‌های آینده‌پژوهی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران: مروری بر تجربه‌های
  4. پیشران‌های سیاسی و آینده سرمایه اجتماعی در ایران(نگاهی ویژه به انتخابات 1400)
  5. دومین نشست علمی آینده کلان راهبرد بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران: شرق یا غرب  (نگاهی کارشناسی به برجام)
  6. سناریوهای آینده صنایع کوچک استان قم
  7. نشست علمی آینده‌ در اندیشه علی (ع)
  8. کرونا؛ آموزش عالی فرصت‌ها و چالش‌
  9. شناسایی و تحلیل عوامل ساختاری موثر بر اربعین
  10. روندهای صنعت گردشگری ایران
  11. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و چشم اندازهای پیش رو؛ روند‌پژوهی جمعیت در ایران

طرح های آینده پژوهی  در دست اقدام:

  1. آینده پژوهی تالاب های ایران
  2.    آینده پژوهی صنعت مد ولباس
  3. روندهای مؤثر بر گردشگری قم

 آینده پژوهی آموزش و پرورش

مهم ترین عناوین عملکرد معاونت فرهنگی و دانشجویی :
پایان بخش این جلسه صحبت‌های آقای احمد معماری زاده معاون فرهنگی دانشجویی موسسه بود. وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی – دانشجویی مؤسسه به موارد زیر اشاره کرد:
1. حفظ ارتباط با دانشجویان در دوران تحصیل غیر حضوری از طریق گروه نمایندگان دانشجویان از طریق شبکه های اجتماعی، تلفنی و حضوری به صورت محدود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی؛
2.برگزاری مسابقات فرهنگی، مذهبی و ورزشی؛
3. برگزاری مراسم های متنوع مذهبی، اجتماعی؛
4. برگزاری جلسات مشاوره دانشجویی؛
5. حمایت از انجمن های علمی وکانونهای فرهنگی و ورزشی؛
6. حمایت از طرح ها وایده های دانشجویی خلاقانه؛
7. ایجاد تعامل و هم افزایی شغلی بین دانشجویان
8. ارائه پشتیبانی و مشاوره های روانشناسی، وحقوقی و ...؛
9. تقدیر از دانشجویان ممتاز و اعطای تخفیف شهریه؛
10. تقسیط شهریه کل دوران تحصیل؛
11. توانمندسازی دانشجویان جهت ورود به بازار کار؛
12. اعطای وام‌های دانشجویی و صندوق رفاه با پوشش 100% شهریه؛
13. پذیرش و خدمات ویژه به دانشجویان اتباع خارجی؛
14. تقدیر و اعطای تخفیفات ویژه شهریه به قهرمانان ورزشی استانی، ملی و بین المللی؛
15. فراهم نمودن خدمات و تسهیلات خوابگاهی برای دانشجویان غیربومی؛
16. ارائه تسهیلات و خدمات رایگان اینترنت به دانشجویان؛
  

 

 

انتهای پیام/

*نام و نام خانوادگي :

پست الکترونيکي :

*مطلب :
۱) نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .
۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .
۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
آخرين عناوين
پربازديدها
پربحث ترین ها