تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 3561
معاون خدمات شهری شهرداری قم از لزوم همکاری مسئولان استانی برای نصب زلزله‌نگار و شتاب‌نگارهای زلزله در قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،سید امیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به تدوین طرح جامع سیل و زلزله برای شهر قم، اظهار داشت: از سال ۹۶ و ۹۷ چند پروژه برای شناسایی نقاط خطر در حریم و محدوده شهر قم در بخش زلزله در دستور کار قرار داشته است که از فاز شناسایی نقاط خطر و میزان خسارات آغازشده و منجر به تدوین این طرح جامع شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در خصوص نصب دستگاه‌های زلزله‌نگار و شتاب‌نگار در سطح استان، خاطرنشان کرد: طی جلسات برگزار شده در استان مقرر شد که تعدادی از این دستگاه‌ها به قم اختصاص داده شود.

سامع ادامه داد: هدف از نصب این دستگاه این بوده که زلزله از چند دقیقه و ثانیه قبل پیش‌بینی‌شده و بلافاصله زیرساخت‌های مهم شهری و تأسیسات زیرساختی شهر، عملیات خود را متوقف و به مردم هشدار می‌دهد که به پناهگاه‌ها بروند.

به گفته وی تامین این زلزله نگارها برای ایمنی مردم قم امری لازم است و دستگاه‌های متولی باید در این امر شهرداری را کمک کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین با اشاره به تدوین طرح جامع ایمنی کلان‌شهر قم، یادآور شد: تعدادی طرح موضوعی در برنامه راهبردی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ قرار داشته که لازم است به‌صورت جامع به آن پرداخته شود.*

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.39wrak9nqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما