تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : 3536
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تدوین دستورالعمل کوددهی درختان در فضای سبز شهری خبر داد.
تدوین دستورالعمل کوددهی درختان در فضای سبز شهری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با بیان اینکه درختان موجود در سطح شهرها و به ویژه درختان کهنسال که از سرمایه‌های اکولوژیک شهر محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این درختان به دلیل تاثیر در کیفیت بصری و زیبایی شناختی، سایه اندازی در سطح خیابان‌ها و بوستان‌ها، حفظ رطوبت نسبی محیط، افزایش شادابی و افزایش کیفیت هوای شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. به همین دلیل حفظ این سرمایه از اولویت‌های نگهداری فضای سبز شهری است و در این خصوص یکی از شاخص‌ترین اقداماتی که برای حفظ درختان ضروری بوده، تغذیه اصولی و کارآمد آنهاست.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: از این رو در راستای مدیریت پایدار فضای سبز و پس از انجام مطالعات و تحقیقات در مورد خاک‌های شهری و روش‌های تغذیه اصولی درختان و فضای سبز در شهرهای مختلف، تدوین دستورالعمل کوددهی درختان در فضای سبز شهری در دستور کار قرار گرفته است.

جوادیان با بیان اینکه تحقیقات و مرور مقالات به روز در عرصه جهانی صورت گرفتند و سپس تدوین این دستورالعمل به پایان رسید، خاطرنشان کرد: در نهایت موضوع در کارگروه فنی – تخصصی باغبانی و حفظ نباتات توسط مدیران، رؤسا و کارشناسان فضای سبز مقیم در سازمان پارک ها و فضای سبز مناطق هشتگانه شهرداری قم مورد بررسی قرار گرفته و به تایید نهایی رسید.

وی افزود: اجرای تغذیه گیاهان و درختان فضای سبز شهری با استفاده از انواع کودها به خصوص کودهای آلی در فصل خزان درختان شروع شده و تا آخر ماه بهمن ادامه دارد. مقدار مصرف کودهای آلی به طور متوسط ۲۰ لیتر کود دامی به ازای هر متر مربع از فضای سبز است که با توجه به وسعت فضای سبز شهری و عدم نیاز به کوددهی سالیانه، هر ساله بخشی از آن مصرف می‌شود و مصرف این کودها به طور عمده به صورت پخش سطحی و سپس پابیل آن به درون خاک است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ابراز امیدواری کرد که با این حرکت دانش محور و اصولی قدم های مثبت و سازنده ای در توسعه و حفظ کیفیت فضای سبز شهری صورت بگیرد.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.papct1awqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما