تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : 2772
سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر تأثیر آموزش در ارتقاء فرهنگ ترافیک گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم فعالیت اتوبوس آموزشی، آموزش‌ها در فضای مجازی و همچنین با نصب بنر در سطح شهر ارائه می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی نیک در گفت‌وگو با شهرنیوز، با تأکید بر اهمیت آموزش در ارتقاء فرهنگ شهروندی، اظهار داشت: آموزش مهم‌ترین رکن در افزایش فرهنگ شهروندی بوده و باید به این مهم توجه لازم شود.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم یکی از مشکلات شهر قم را عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از طرف راکبان موتورسواران دانست و افزود: متأسفانه بیشترین تصادفات در قم را موتورسواران به خود اختصاص داده و در صورت رعایت نکات ایمنی شاهد کاهش چشمگیر این تصادفات هستیم.

نیک با ابراز تأسف از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: متأسفانه هم‌زمان با شروع به کار اتوبوس آموزش ترافیک اپیدمی ویروس کرونا در قم به‌صورت رسمی تأییدشده و برنامه‌های آموزش ترافیک متوقف شد.

وی نحو ارائه آموزش در اتوبوس را تشریح کرد و گفت: اتوبوس به‌صورت سیار در سطح شهر تردد کرده و هرروز در تقاطعی آموزش‌های لازم را به راکبان موتورسواری که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کردند، ارائه می‌داد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در هر کلاس آموزشی ۲۰ موتورسوار تمام نکات ایمنی را در قالب فیلم و بروشور آموزش می‌گرفتند که با شیوع ویروس کرونا دیگر امکان برگزاری این بنرامه وجود ندارد.

نیک فضای مجازی را فرصتی برای حفظ ارتباط با شهروندان و ارائه آموزش‌های ترافیکی به کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگ‌سالان دانست و تأکید کرد: بدون ارائه آموزش‌های لازم نمی‌توانیم انتظار رفتاری مناسب و ایمن را از شهروندان در حوزه ترافیک داشته باشیم.

وی نحو ارائه آموزش‌ها را در حال حاضر بیان و مطرح کرد: در حال حاضر با نصب بنر و توزیع بروشورهای آموزشی، آموزش‌های لازم با موضوع رانندگی بین خطوط و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ارائه می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.ae8fuqea8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما