تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : 2724
رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی از مشارکت شهرداری برای ساخت موزه دین و دنیا قدردانی کرد و گفت: این موزه می‌تواند موجب شناخت بهتر مردم نسبت به احکام دینی شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین فلاح زاده با توجه به توسعه موزه دین و دنیا اظهار داشت: موزه دین و دنیا باهدف نشر معارف و احکام دینی به‌عنوان نخستین موزه مفهومی معارف دینی چند سالی است آغاز به کارکرده است.

وی مختصات موزه مفهومی معارف دینی را تشریح کرد و افزود: این موزه مساحتی ۳ هزار مترمربع داشته که در آن چند میلیارد تومان اشیاء در حوزه دینی و با اهداء مردم جمع‌آوری و نگهداری می‌شود.

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی موزه را شامل ده گنجینه دانست و بیان کرد: در حال حاضر موزه از ده گنجینه مقدسات، عبادات، محیط‌زیست، کار و زندگی، خانه و خانواده، دفاع فرهنگی و دفاع نظامی و غیره تشکیل‌شده است.

وی از توسعه موزه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم باهمت خیران و مردم بتوانیم موزه را در آینده‌ای نزدیک گسترش داده و مرکزی برای بازدید شیعیان سراسر کشور فراهم کنیم.

فلاح زاده سپس توسعه موزه را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: این موزه در ابتدا در موسسه موضوع شناسی احکام فقهی که جزئی از طرح جامعی بوده که به خدمت مقام معظم رهبری ارائه‌شده بود، تشکیل شد.

وی ادامه داد: این موزه در ابتدا در یک اتاق تأسیس‌شده و سپس به خانه‌ای مستقل انتقال پیداکرده و درنهایت با عنایت تولیت مسجد مقدس جمکران دریکی از سالن‌های صحن مسجد مستقر و امروز برای ساخت ساختمانی مجزا کلنگ زنی آن انجام‌شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.x9xrak9utpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما