تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : 2710
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: بوستان یادمان شهداء در قم، کاری ماندگار و نمونه در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهداست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید امیر سامع در آئین غرس نهال ۶۰۹۰ شهید استان قم در بوستان یادمان شهداء اظهار داشت: پروژه بوستان یادمان شهدا از دو سه سال قبل جزئی از دغدغه شهرداری در قم بود تا چنین طرحی به سرانجام برسد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: برای ایجاد بوستان، به فکر جانمایی مناسبی بودیم و در این ارتباط در بوستان ۱۰۰۰ هکتاری زائر، فضایی تعریف شد.

سامع تصریح کرد: این بوستان ۱۰۰۰ هکتاری از طرح موزه دفاع مقدس شروع می‌شود و باغ پرندگان و شهدای گمنام نیز به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری و مدیران استان احداث شد و یادمان امروز نیز جزئی از پروژه‌های متعدد تعریف شده است.

وی بیان کرد: بوستان یادمان شهداء در قم، کاری ماندگار و نمونه در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهداست و به هر شهید در قم یک درخت کاشته می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: این بوستان با وسعت ۸ هزار متر مربع طراحی شده و سازمان پارک‌ها بخشی برای شبکه معابر را طراحی کرده، قرار است در حدود ۶۰ هزار متر مربع از این بوستان تعداد ۶ هزار درخت غرس شود.

سامع عنوان کرد: تمامی درختان انتخاب شده از جمله انار و زیتون و انجیر در قرآن به آن اشاره شده و سرو نیز نمادی از مقاومت است، ضمن اینکه درختان سازگار با اقلیم قم انتخاب شده‌اند.

وی گفت: غرس نهال به نام شهیدان به عنوان یک جریان فرهنگی تداوم دارد و از خانواده شهدا دعوت می‌کنیم هفته‌ای یک روز در برنامه‌ای منسجم در این جا حضور یابند و به غرس نهال بپردازند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: این بوستان به نام شهیدان ثبت می شود و در واقع بوستان یادمان شهداء در قم، کاری ماندگار و نمونه در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهداست.

سامع عنوان کرد: سپاه همراهی خوبی در ایجاد بوستان و طرح غرس نهال دارد و پروژه مقدسی است و خوشحالیم چنین کاری بنا نهاده شد تا یادگار بماند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.8b5urhbzgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما