تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : 2590
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش تعداد مسافران، لایحه تقسیم کرایه برای سوارشدن سه نفر در تاکسی تقدیم شورای اسلامی شهر قم شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، امیر یزدی با اشاره به تمهیدات لازم در شرایط کرونایی در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهری، اظهار داشت: بر اساس اعلام آمار اولیه بیش از ۲۷ درصد از انتقال ویروس کرونا مرتبط با حمل‌ونقل عمومی است، به همین دلیل از ابتدای شیوع کرونا ناوگان اتوبوسرانی تعطیل شد و تاکسی‌رانی محدودیت‌هایی را اعمال کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه در این شرایط کرونایی نمی‌توان زندگی را تعطیل کرد، خاطرنشان کرد: از ۱۰ خردادماه ناوگان اتوبوسرانی فعال شد و همچنین تا ۵۰ درصد تاکسی‌رانی فعالیت خود را از سر گرفت.

یزدی ابراز کرد: ضدعفونی کردن ناوگان حمل‌ونقل در سطح اتوبوس و تاکسی‌ها از همان ابتدا بر اساس پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی و ستاد ملی مورد توجه قرار گرفت و باز بودن شیشه‌ها مورد تأکید است.

وی ادامه داد: زدن ماسک توسط رانندگان از همان ابتدای شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفت و با وجود اینکه ماسک بسیار کم بود با همکاری سپاه علی ابن ابیطالب(ع) در تأمین ماسک با مشکلات کمتری مواجه شدیم، ضمن اینکه سپاه در طرح معیشت رانندگان و تهیه ضدعفونی‌کننده‌ها بسیار همراهی داشتند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر ضدعفونی اتوبوس‌ها به‌طور شبانه‌روزی انجام می‌شود و امکاناتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، یادآور شد: تجهیزاتی در حال خرید است تا به‌صورت بخار در داخل اتوبوس‌ها روند ضدعفونی انجام شود.

یزدی افزود: قرار است به‌زودی تجهیزات لازم را در راستای ضدعفونی به‌صورت بخار از ستاد پدافند شهرداری تحویل بگیریم تا با ساماندهی بهتری وضعیت اتوبوس‌ها در مناطق مختلف انجام شود.

وی گفت: در تاکسی باید سه نفر مسافر باشند و برای اینکه راننده متضرر نشود فکری به حال کرایه نفر چهارم شود، برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش تعداد مسافران، لایحه تقسیم کرایه برای سوارشدن سه نفر در تاکسی تقدیم شورای اسلامی شهر قم شد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.wnit23nmvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما