تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 2442
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: توسعه شهری به افزایش مشارکت مردمی وابسته است و رسانه‌ها بیشترین نقش را در جلب مشارکت‌های مردمی دارند.
جشنواره «شهر ما» فرصتی برای توسعه مشارکت شهروندی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید امیر سامع در گفت و گو با شهرنیوز بیان کرد: شهرداری به عنوان یک ارگانی که برای مردم فعالیت دارد باید از نقطه نظرات مردم استفاده کند؛ هنرمندان و رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم می‌توانند این نیازها و دغدغه‌ها را در چارچوب مطلوبی به شهرداری منتقل کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: از طرفی شهرداری هم باید اقدامات و عملکرد خود را بر اساس نیازهای حال و آینده شهر به اطلاع عموم برساند.

سامع در بخش دیگری از گفت وگوی خود با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» بیان کرد: این جشنواره باعث می‌شود تا یک هماهنگی و یک پلی بین هنرمندان؛ رسانه‌ها و مدیریت شهری ایجاد شده تا مشارکت مردم در مسیر رسیدن به اهداف مدیریت شهری محقق شود.

وی معتقد است تحقق این امر نیازمند وجود و آموزش رسانه‌ها و خبرنگاران تخصصی است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ظرفیت حوزویان و دانشگاهیان عنوان کرد: شهر قم با وجود حضور طلاب و دانشگاهیان و هم چنین حوزویان در زمینه دانش و حکمت در کشور جایگاه مهمی دارد، با نشست‌ها و جلساتی که با حوزویان و دانشگاهیان برای بیان برنامه‌ها و پروژه‌های شهری برگزار می‌کنیم، مشخص شده آنها دغدغه شهری و مطالباتی دارند که باید به آنها توجه شود.

سامع در پاسخ به این سئوال که آیا رسانه‌های استان در بیان عملکرد و خدمات شهرداری و مدیریت شهری خوب ورود کرده‌اند، عنوان کرد: خوشبختانه وقتی خدمتی در شهر رخ می‌دهد با توجه به این که شهرداری در کف میدان است و نیاز شهروندان را برطرف می‌کند برای مردم محسوس و قابل درک و مشاهده است ولی در حوزه‌هایی مانند امور پشتیبانی که در لایه های پایین و زیرین قرار دارد، برخی اقدامات مدیریت شهری برای مردم قابل درک نیست.

وی افزود: هنگامی که یک برنامه ۵ ساله از سوی شهرداری تدوین می‌شود و یا مسائل و پروژه و طرح‌هایی برنامه‌ریزی می‌شود که در حال اجرا است تا زمانی که قطعا به نتیجه برسد مردم آن را لمس و درک نخواهند کرد اما در این مدت رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی این برنامه‌ها مشارکت مردم را افزایش دهند.

به گفته این مسئول؛ حوزه‌هایی مانند امور عمرانی شهرداری، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم که خدمات اجتماعی محور و فرهنگی دارد باید بیشتر با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند نه این که به طور دائم رسانه‌ها از شهرداری تعریف کنند بلکه در کنار مطالبه‌گری، فضای مثبتی را برای آگاهی دادن مردم ایجاد شود.

سامع گفت: مطالبه گری اصحاب رسانه در بیان برخی ضعف‌ها و مشکلات شهری اگر برحق باشد، مورد توجه قرار گرفته و تلاش می‌کنیم تا آن مشکل را برطرف کنیم.

وی گفت: یک سری محدودیت‌های بودجه‌ای، نیروی انسانی وجود دارد که در عمل شهرداری نمی‌تواند تمام مطالبات مردمی را پیگیری کند در این شرایط توقع این است که رسانه‌ها با بهره‌گیری از ابزار تخصصی خود و هم‌چنین کارشناسان به عمق این محدودیت‌ها پی برده و آن را برای مردم بیان کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: درشهرداری باید فضایی برای کار رسانه ایی فراهم شود برای این امر اقدام به تربیت اصحاب رسانه متخصص کرده تا رسانه ها با تخصص مطلوب در موضوعات مختلف شهری وارد عمل شوند.

سامع افزود: فضای نقد و مطالبه گری در شهرداری فراهم است و مردم می‌توانند در سامانه ۱۳۷ به بیان مشکلات بپردازند.

وی گفت: فعالیت ما با زندگی مردم سروکار دارد نیاز ما در شهرداری منابع انسانی و تجهیزات و بودجه و غیره است ولی آن چه که امروز شهرداری بیشتر به آن نیاز دارد همکاری و اعتماد مردم است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.o0x2yt0oxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما