تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 2406
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: شهرداری قم در برون سپاری فرآیندهای اداری و خدمات الکترونیک در میان دستگاه‌های استان پیشتاز بوده است.
شهرداری پیشتاز خدمات الکترونیک در قم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محمد رضا گروسی در گفت و گو با شهرنیوز، با تاکید بر اینکه فرآیندهای مختلف خدماتی در ادارات و دستگاه ها باید غیر حضوری ارائه شود، اظهار داشت: مردم باید بتوانند در قالب نرم افزارها یا پایگاه‌های اینترنتی خدمات خود را به صورت غیر حضوری بگیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با بیان اینکه انسان همیشه در مقابل تغییر تا حدی مقاومت می‌کند، ادامه داد: در یک بازه زمانی شاید مقداری مقاومت هم باشد اما منفعت آن برای عموم مردم بیش از چیزی است که بیان می‌شود.

گروسی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها یکی از ارگان‌هایی هستند که بیشترین مراجعه را دارند، خاطرنشان کرد: از طرفی افراد احساس می‌کنند که اگر حضور پیدا کنند می‌توانند از تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، یکی از اقدامات مهم ما در دوران کنونی فرهنگسازی برای استفاده از خدمات غیر حضوری است و برای این موضوع باید کاری کنیم که افراد بدون مراجعه حضوری به خوبی از دستگاه‌ها پاسخ بگیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در فرهنگسازی خدمات غیر حضوری اشاره کرد و گفت: امروزه حتی فرآیندهای قضایی غیر حضوری سازی شده است حتی زمانی مردم برای پرداخت قبض‌های جریمه چانه زنی می‌کردند اما الان این فرهنگ جا افتاده که دوربین تخلف را ثبت می‌کند و جایی برای چانه زنی نیست.

گروسی با بیان اینکه شفاف سازی فرآیندها میتواند گام مهمی در فرهنگسازی استفاده از خدمات غیر حضوری باشد، اظهار داشت: در یک سال اخیر بسیاری از ادارات ما فرآیندهای خود را برون سپاری کرده‌اند و شهرداری هم در این زمینه پیشتاز بوده و بیشترین آمار را داشت.

وی غیر حضوری سازی فرآیندهای شهرسازی در قم را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: استان ما بسیار فرصت بزرگی در زمینه غیر حضوری سازی فرآیندهای اداری دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم به صرفه جویی در زمان و مصرف سوخت و مزایای متعدد دیگر غیر حضوری سازی فرآیندهای اداری اشاره کرد و گفت: کرونا تا دو سال دیگر یعنی ۱۴۰۱ مهمان ناخوانده در جامعه ما هست و چاره ای نداریم جز اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای غیر حضوری سازی استفاده کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.z0x2yt0o9a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما