تاریخ انتشار :شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 2213
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح مطالعاتی دوچرخه‌های نسل چهارم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در قم خبر داد و گفت: بدون ایجاد زیرساخت مناسب نمی‌توانیم توقع ارتقاء فرهنگ شهروندی در استفاده از دوچرخه را از مردم داشته باشیم.
دوچرخه‌های GPS دار و نسل چهارم در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس ذاکریان با اشاره به تصویب نهایی اجرای طرح جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم، اظهار داشت: برای ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک و همچنین تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه برنامه‌های جامعی در شهرداری پیش‌بینی‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت استفاده آسان از دوچرخه را یکی از راه‌های تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به‌جای خودروی شخصی، موتورسیکلت و یا حتی اتوبوس دانست و افزود: برای ارتقاء فرهنگ استفاده از دوچرخه به‌عنوان حمل‌ونقل پاک نیازمند ایجاد شرایط ایمن و قابل‌دسترس برای کاربران هستیم.

ذاکریان آغاز خط‌کشی معابر برای ایجاد مسیر ایمن را گام نخست عنوان کرد و گفت: از هفته آینده خط‌کشی دو خیابان اصلی به‌صورت پایلوت آغازشده و امیدواریم تا پایان سال تمام خیابان‌های فاز نخست اجرایی شدن این طرح را خط‌کشی و معبرکشی کنیم.

وی یکی دیگر از الزامات تشویق مردم به استفاده از دوچرخه را دسترسی آسان به دوچرخه مطرح و بیان کرد: برای دسترسی آسان به دوچرخه نیازمند سازوکاری به‌روز و قابل‌کنترل هستیم و برای این موضوع مطالعات زیادی انجام‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز همکاری با شرکتی دانش‌بنیان برای راه‌اندازی نسل چهارم دوچرخه خبر داد و گفت: در این طرح دوچرخه‌ها با نصب چی پی اس و نرم‌افزار اندروید توسط کاربر انتخاب‌شده و در دسترس آسان خواهد بود.

ذاکریان امکان استفاده از همه نقاط شهر از دوچرخه و پرداخت الکترونیکی را مزیت این طرح خواند و تصریح کرد: در این طرح نیاز نیست کاربر دوچرخه را به محل اولیه بازگردانده و می‌تواند در مقصد دوچرخه خود را تحویل دهد.

وی ادامه داد: بازگشایی قفل و قفل مجدد دوچرخه نیز توسط نرم‌افزار انجام‌شده و این طرح در حال حاضر در تهران و اصفهان اجراشده و مورد استقبال قرارگرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید دوباره بر ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل ایمن و پاک، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز با  افزایش سفرهای داخل شهری با خودروی شخصی شاهد آسیب‌های زیست‌محیطی و ایجاد ترافیک در شهر بوده و باید اعتماد لازم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی و پاک را با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بازگردانیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.ve8fuqe8tsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما