تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 2204
شهردار منطقه یک قم با بیان اینکه در جهت اجرای پروژه شهیدان برقعی تملک 127 ملک در این محدوده مصوب شد که 105 ملک تملک شده که بیشترین آن در سال گذشته تحقق پیدا کرده است افزود: 22 ملک دیگر در این پروژه برای تملک باقی‌مانده است.
تملک ۲۲ ملک در پروژه شهیدان برقعی باقی‌مانده است/تراکم تملکات و بافت قدیمی از دغدغه‌های اجرای پروژه‌ها در منطقه یک است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، احمد ترکمن با اشاره به بخشی از اقدامات عمرانی در منطقه یک قم، اظهار داشت: شاخص‌ترین پروژه در این منطقه ارتباط خیابان انقلاب و آیت‌الله طالقانی در سجادیه است که به نام شهیدان برقعی نام‌گذاری شده است.

شهردار منطقه یک قم با بیان اینکه در جهت اجرای این پروژه، تملک ۱۲۷ ملک در این محدوده مصوب شد که ۱۰۵ ملک تملک شده است که بیشترین آن در سال گذشته تحقق پیدا کرده است، افزود: ۲۲ ملک دیگر در این پروژه باقی‌مانده است که اگر همکاری شود پروژه امسال به اتمام می‌رسد، البته هم‌زمان عملیات عمرانی در بخش‌های تملک شده در حال اجراست.

ترکمن تراکم تملکات و بافت قدیمی را از دغدغه‌های اجرای پروژه‌ها در منطقه یک دانست و گفت: املاکی که در طرح و محدوده بافت قدیمی قرار دارند در ابتدا بر روی آن قیمت کارشناسی تعیین می‌شود، عمده این املاک در کوچه‌های ۱ تا ۵ متری بوده است که در تعیین قیمت آن تابع قانون و قیمت کارشناسی هستیم.

وی عنوان کرد: برخی از صاحبان املاک رضایتی در قیمت کارشناسی ندارند و این امر تا حد زیادی فرصت‌ مناسب از اجرای طرح را از میان می‌برد، در این زمینه شورای اسلامی شهر قم حقی را به شهرداری داده تا ۱۵ درصد بیش از قیمت کارشناسی به اختیار شهرداری منطقه خریداری شود.

شهردار منطقه یک قم تصریح کرد: بسیاری از افراد نیز حاضر نیستند پروسه اداری را در واگذاری املاک در جهت اجرای پروژه سپری کنند که در این زمینه گاهی از طریق قانون اقدام می‌شود تا افراد پای توافق بیایند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.ye8fuqe8xsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما