تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 2164
رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم از راه‌اندازی دبیرخانه فضای مجازی برای استفاده بهینه‌تر از این فضا در شهرداری قم خبر داد.
تشکیل دبیرخانه فضای مجازی در شهرداری قم/فقدان مدیریت یکپارچه شهری از خلأهای تحقق شهر هوشمند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  به نقل از شهر نیوز همایون یزدان‌پناه با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی شهر و شهروند هوشمند، اظهار داشت: روابط عمومی شهرداری اقداماتی در این مسیر انجام داده و اخیراً نیز دبیرخانه فضای مجازی با همراهی سازمان فرهنگی شهرداری و سازمان فناوری اطاعات راه‌اندازی شد، اما در جهت توسعه نیاز به منابعی حمایتی، انسانی و مالی داریم و تمام عوامل شهری باید دخیل شوند.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با بیان اینکه یکی از خلأهای مهم در تحقق شهر هوشمند فقدان مدیریت یکپارچه شهری بوده که باید با تعامل دستگاه‌های اجرایی به دست آید، عنوان کرد: الکترونیکی کردن خدمات، حرکتی است که از ۲۰ سال قبل در ایران آغازشده است، البته در دنیا خدمات یکپارچه‌ای شکل گرفت تا سامانه‌ها تصمیم سازی و مردم بهترین گزینه را انتخاب کنند، برای نمونه تاکسی‌های الکترونیکی یکی از این خدمات هوشمند به همراه قابلیت راهنمایی شهروندان در استفاده از خدمات است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: هر سازمانی برای خود سامانه الکترونیکی دارد و باید با هم تبادل اطلاعات الکترونیکی داشته باشند تا سامانه‌ای یکپارچه و هوشمند ایجاد شود.

وی در مورد اقدامات انجام‌شده در قم در این زمینه ابراز کرد: بعد از ایجاد ساختار شهر هوشمند به تبیین موضوع ویژه شهرداری و خارج از شهرداری پرداختیم و درصدد تدوین نقشه راه برآمدیم و با گرفتن مشاور، سند نقشه راه در سال ۹۸ شکل گرفت تا بر اساس آن حرکت‌ها را توسعه دهیم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم اظهار داشت: در کنار تدوین سند، برای اتصال دستگاه‌های اجرایی به داده‌های الکترونیکی نیز زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجادشده است، در دو سال اخیر با تائید استاندار به‌عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی، سامانه یکپارچه شهری را به‌عنوان پروژه‌ای مهم در سال جاری دنبال می‌کنیم تا تعداد زیادی از خدمات در این سامانه قرار بگیرند.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.p8wbjh8ze9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما